Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója a pódiumbeszélgetésen kiemelte: kis üzemben, vállalkozási formában a fiataloknak is azokban az alternatív termékpályákban érdemes gondolkodniuk, amelyek magas hozzáadott értékű, kiváló minőségű kézműves termékeket állítanak elő. A szakembere szerint bel- és külföldön erre van leginkább fogékony - megfelelő vásárlóerővel bíró - fogyasztói igény.

Elhangzott: egyre nagyobb a kereslet az egészségtudatos táplálkozás jegyében készített, GMO-mentes és egyéb allergénektől mentes, bio és organikus ételek iránt, mivel a fokozódó versenyben a magas hozzáadott értékű termékkínálat tud legjobban érvényesülni.

Ondré Péter

Ondré Péter szerint mindazok, akik agráriumot választják, biztosak lehetnek abban, hogy a munkájukra mindig igény lesz, mert ennie mindenkinek kell – fotó: AMC

Egy sikeres vállalkozás elindításához érdemes a fiataloknak olyan tevékenységet választaniuk, amit szívesen csinálnak, szeretnek és ami iránt érdeklődnek, mert annak lehet sikeres jövője, amiben jól láthatóak a kihívások – közölte Ondré Péter.

Az AMC vezetője a „Zöldellő lehetőségek erdőn, mezőn” című pódiumbeszélgetésen arról is beszélt, hogy az agrárium és az élelmiszer ágazat akkor tudja az új technológiákat a hatékonyság szolgálatába állítani, ha meghódítja az ifjú IT szakembereket is, mert az emberi erőforrás az okos eszközök üzemeltetéshez és a technológiai fejlődésekhez egyaránt nélkülözhetetlen.

Nem csoda, hogy az élelmiszerágazatban és a mezőgazdaságban napról napra gyarapodnak a trendi, megbecsült és jól vállalható szakmák – hangoztatta Ondré Péter, hozzátéve, hogy mindazok, akik az agráriumot választják, biztosak lehetnek abban, hogy a munkájukra mindig igény lesz, mert ennie mindenkinek kell és a Föld lakossága az előrejelzések szerint 2056-ban már elérheti a 10 milliárd főt is.

A szakember ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy elengedhetetlen az elosztások metódusának és a logisztikai terület innovációjának fejlesztése is, hiszen miközben több mint 838 millió alultáplált ember él a Földön, a túlsúllyal küzdő emberek száma meghaladja a 2,4 milliárdot, ami a bolygó közel 7,8 milliárdos lakosságának több mint negyede.

Az kormányzati erdősítési törekvések, a fiatal vállalkozókat ösztönző és az öntözés elterjesztését célzó támogatások, jogi módosítások, továbbá a táplálkozás tudatosabbá válását segítő közösségi marketing és kommunikációs kampányok hozzájárulnak környezetünk megőrzéséhez, és a fenntartható élelmiszerellátáshoz is – jelezte a cégvezető.

A terméshozamok növekedése a jövőben tízmilliárdos növekményt hozhat a mezőgazdaság számára, amely még több magyar család megélhetéséhez teremthet biztos alapot. – tette hozzá az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.

Jelezte, az AMC a fiatalok megszólítására a 79. OMÉK-on szervezett „Az agrárium Téged vár!” című konferenciáját követően és a 2018-as év fiatalokat megszólító eseményei mellett 2019. november 27-én, Szekszárdon szervezi meg pályaorientációs agrárszakmai délutánját előadásokkal, kerekasztal beszélgetéssel színesítve - a jubileumát ünneplő Csapó Dániel Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiummal való együttműködésben.