Egy orosz vállalat a napraforgóolajat egy acélhengerbe helyezett négyrétegű, vákuum-csomagolású alumínium tartályban (spray-ként) hozza forgalomba – írja az agroxxi.ru. A tartályból sűrített levegő és egy porlasztó segítségével spray formájából lehet kipréselni az olajat, amely természetesen csak az élelmiszeripari előírásoknak megfelelő csomagolóanyaggal érintkezik.

Az ilyen fajta csomagolás előnye, hogy az olaj másfél-kétszerannyi ideig megőrzi frissességét a palackos kiszereléshez képest (még szobahőmérsékleten tartva is), mivel az utóbbiban – a levegővel való érintkezés folytán, a palack első kinyitásakor azonnal megkezdődik az oxidációs (avasodási) folyamat.

További előnye, hogy a spray forma segíti az olaj takarékos használatát és pazarlásának elkerülését. A spray formát használva 250 milliliter olaj gyakorlatilag egy 750 milliliteres palackkal egyenértékű.

Az előzetes piaci felmérés szerint a fogyasztóknak tetszik az újítás, így a termék iránt magas kereslet mutatkozik Oroszországban és esetleg külföldön is. Egy ilyen csomagolás elkészítése, sorozatgyártásban három percet vesz igénybe.