Fokozatosan emelkednek a tejfelvásárlási árak – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az M1 ma reggeli műsorában jelezve: sikerült a magyar tejtermékeknek új piacokat találni, többek között Kínában és Chilébe miközben Romániába, Olaszországba, Horvátországba régóta jelentős mennyiségű tejet exportálunk. A magyar agrárium sikerének bizonyságaként a jövő évi Grüne Woche díszvendége Magyarország.

A miniszter elmondta jó néhány egyeztetés volt az elmúlt időszakban, személyesen egy nagykereskedelmi lánc vezetőjével is konzultált tegnap annak érdekében, hogy méltányos áron értékesíthessenek a magyar tejtermelők. Megjegyezte: a méltányos, literenként mintegy 100 forintos felvásárlási ár eléréséhez "kell még egy kis idő".

A miniszter hangsúlyozta: A magyar tej egészséges, jó minőségű, GMO-mentes környezetből származik, reklámkampányok hívták fel erre a figyelmet. Tejiparunk még inkább alacsony hozzáadott értékű termékeket állít elő, tejet, tejfölt, túrót, míg az ízesített joghurtokat,

a nagy hasznot hozó tejtermékeket importból szerezzük be.

tejtermelés

Emelkednek a tejárak, de még messze vagyunk az elvárt szinttől – fotó: iStock

A magyar tejtermelők tartalékai lényegesen kisebbek, mint Európai társaiké. Ahol nem volt kollektivizálás, tsz-esítés, ott a generációk óta halmozódó anyagi javakra támaszkodhatnak a gazdák válság idején és szervezettebbek is, mint a magyar termelők. A válság tanulsága, hogy

növelni kell az összefogást a szektoron belül

Magyarországon is – szögezte le az agrártárca vezetője.

Fazekas Sándor minden magyar gazda munkájának sikereként értékelte, hogy Magyarország lesz a díszvendég jövőre, a berlini Zöld Héten, Európa legnagyobb mezőgazdasági expóján. Négyszázezer látogató, üzletemberek, diplomaták, agrárminiszterek látogatnak el a rendezvényre, s vesznek részt a hozzá kapcsolódó tanácskozásokon, így hazánk gyakorlatilag a teljes magyar élelmiszerkínálatot be tudja mutatni.

Áruházi akciós hetek, külön programok reklámozzák majd a magyar élelmiszereket, a kiváló magyar konyhát, a kézműves és biotermékeket és a hungarikumokat, önálló magyar pavilon, kóstoltatások csábítják vásárlásra a vendégeket Németország ígéretes piacán – emelte ki a miniszter.