Véleménye szerint az egész magyar mezőgazdaságra jótékony
hatással volna, ha a marketingtevékenység már a közeljövőben
jogszabályban meghatározott keretek között folyhatna. Szerinte
ugyanis jelenleg a marketingtevékenység az agráriumban ötletszerű, a
cégek csak saját szempontjaikat veszik figyelembe, amikor bevezetik
termékeiket a piacra. Az ügyvezető igazgató szerint átgondolt
közösségi és ágazati marketingtevékenységre volna szükség.
    Példaként említette saját működési területét, amely az elmúlt
két évben egyetlen fillért sem kapott állami támogatásként
termék-promócióra. Korábban pedig évente 20-50 millió forint közötti
összeget kaptak ilyen célra az agrárbüdzséből.
    Az ügyvezető igazgató úgy gondolja, hogy évente legalább 200-500
millió forintra lenne szükség ahhoz, hogy a magyar zöldség-gyümölcs
ágazat termékeit hathatósan lehessen reklámozni különböző
területeken és térségekben.
    Mártonffy Béla megjegyezte: Franciaországban a zöldség-gyümölcs
termesztéssel foglalkozó cégek árbevételüknek 4 ezrelékét kötelesek
közösségi marketingcélokra fordítani. Ez évente mintegy 10 millió
eurót, azaz mintegy 2,5 milliárd  forintot tesz ki. 
    Magyarországon, ha a zöldség-gyümölcs ágazati árbevétel csupán 1
ezrelékét lehetne törvényben szabályozott módon közösségi
marketingre fordítani, akkor már jelenleg is 300 millió forint volna
fordítható marketingtevékenységre. Ehhez az összeghez az ügyvezető
igazgató szerint még ugyanilyen mértékű uniós támogatást is lehetne
szerezni. Így évente akár 600 millió forintot is közösségi
marketingre lehetne költeni. Ehhez azonban szükséges lenne a
törvényi háttér - mutatott rá Mártonffy Béla.
    Az ügyvezető igazgató megemlítette az idei Fruit Logistica
elnevezésű berlini szakkiállítást, ahol a magyar részvétel a
marketing-ráfordítások hiánya miatt megrekedt a hat évvel ezelőtti 
színvonalon. Ezért a kiállításon eddig részt vevő cégek úgy
döntöttek, hogy a továbbiakban a jelenlegi feltételek mellett nem
vesznek részt a rangos bemutatón.

Forrás: MTI