A 119/2007. (X. 18.) FVM-rendelet 2018 decemberében hatályba lépett módosítása értelmében minden halastóval rendelkező állattartónak be kell jelentenie tenyészetét, illetve haltartását a Tenyészet Információs Rendszerbe (TIR). Korábban ez a kötelezettség csak a harminc hektár tófelület feletti halgazdaságokra vonatkozott.

A haltartás továbbra is bejelenthető hagyományos módon a megyei kormányhivatalok járási vagy megyei ügyfélszolgálatán. A bejelentési kötelezettség azonban már elektronikus úton, a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén (ÜPR) keresztül is teljesíthető, amennyiben az adatot szolgáltató haltartó Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkezik. (Az Ügyfélkapuról és a regisztráció feltételeiről a hivatkozott honlapon olvasható további információ.)

A tenyészetkóddal már rendelkező állattartók a „2153-as Tartási hely és tartás módosító lap” kitöltésével jelenthetik be haltartásukat, a fentiekben említett módokon.

A NÉBIH ENAR Ügyfélszolgálata az alábbi elérhetőségeken nyújt segítséget a regisztrációt érintő kérdésekkel kapcsolatban:

Postázási cím: NÉBIH-ENAR, 1537 Budapest, Pf. 397.
Központi telefonszám: 06-1-336-9050
E-mail: enarufsz@nebih.gov.hu
Weboldal: https://portal.nebih.gov.hu/enar

A Nébih ÜPR nem csupán a tenyészetbejelentést teszi lehetővé az állattartóknak, de az e-ügyintézés számos egyéb előnyét kínálja a felhasználók számára. A hivatal informatikai fejlesztéseinek köszönhetően egyre bővül azon élelmiszerlánc-felügyelettel kapcsolatos ügyek száma, amelyek gyorsan és hatékonyan, formai hibák nélkül intézhetőek az ÜPR-ben.