A legnagyobb brit szupermarketnek számító Tesco elkötelezte magát a növényi húsok mellett, és öt éven belül 300 százalékkal szeretné növelni ezek eladásait az üzleteiben – írja az Origo.hu a Guardian cikke alapján. A vállalat azzal indokolta a döntését, hogy a legnépszerűbb húsmentes alternatívái iránt az elmúlt évben közel 50 százalékkal nőtt a kereslet.

300 százalékkal növelné a Tesco a húsmentes alternatíváit (a kép illusztráció) – fotó: Pixabay

A Tesco a WWF-el karöltve azért dolgozik, hogy fenntarthatósági változtatásokat vezessen be a kereskedelmi modelljébe és végső soron szeretné megfelezni egy átlagos brit fogyasztó által vásárolt termékek környezeti terhelését.

A kiskereskedelmi cég 2018-ban dobta piacra az első saját márkás húshelyettesítőjét, Wicked Kitchen néven. A mostani terjeszkedés viszont jelentősen megnövelné a kínálatot és széles körben elérhetővé tenné ezeket a termékeket minden üzletben.