Mint mondta, úgy ítélték meg, hogy szükség van egy, a magyar élelmiszeripart, vendéglátást és szállodaipart nemzetközi szinten is reprezentatív módon bemutató regionális kiállításra. Azért esett a választás a SIRHA-ra, mert ennek a két évente Lyonban megrendezett nemzetközi eseménynek már létezik regionális változata, például Isztambulban, Sanghajban és Genfben is.

Tihanyi Klára, a kiállítás igazgatója többek között elmondta: a bemutató alapvető célja az, hogy a SIRHA Budapest regionális nemzetközi találkozóhely legyen. Emellett elvárásként fogalmazódott meg a magyar szakemberek részéről, hogy a SIRHA ne csak árumustra, hanem szakmai fórum is legyen, ahol a különböző konferenciákon, fórumokon alkalom adódik a véleménycserére, ismeretszerzésre és a szakmai újdonságok megismerésére.

Simon Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese arról beszélt, fontosnak tartják a vendéglátás, a gasztronómia és az élelmiszeripar megújulási folyamatában való részvételt, továbbá hozzá kívántak járulni a magyar beszállítók kapcsolatainak fejlesztéséhez is.

Ennek egyik fontos eszköze a SIRHA Budapest megrendezése - a vezérigazgató-helyettes véleménye szerint. Így a kiállítás megtartásához a Magyar Turizmus Zrt. mintegy 40 millió forinttal járult hozzá - közölte az MTI kérdésére Simon Péter.

A vezérigazgató-helyettes kitért rá: szükség van a magyar sertés-termékpálya szereplőinek segítésére, ez a kormány és a Vidékfejlesztési Minisztérium kiemelt programja. Ezért szervezik meg a magyar szakemberek és a külföldi áruházláncok képviselőinek találkozóját a kiállításon, segítve a magyar termékek piacra jutási lehetőségeinek szélesítését.

A SIRHA Budapest egyik jelentős kísérő rendezvénye lesz a Bocuse d' Or szakácsverseny magyarországi döntője, valamit az az innovációs verseny, amelyet a Hungexpo és a Trade Magazin közösen szervez a háromnapos kiállításon.