A Kormány döntött arról, hogy 2014. január elsejétől a falugazdász-hálózat a NAK szervezetében lássa el az egyes hatósági és nyilvántartási feladatait – többek között az őstermelői igazolvány kiállításával kapcsolatos feladatokat.

Ennek eredményeként az elmúlt év végén ismét módosult a mezőgazdasági őstermelői igazolványról szóló kormányrendelet. A módosítással a Vidékfejlesztési Minisztérium a már korábban megkezdett egyszerűsítési, és a vállalkozói terhek csökkentését célzó intézkedésekhez igazodott.

A NAK nem tervezi, hogy az elmaradó díjakkal megemelje a tagdíját, vagyis az őstermelőknek ténylegesen csökkenni fognak az adminisztrációs terheik. A NAK a falugazdászok átvételét követően is zökkenőmentesen biztosítja az őstermelői ügyintézést, valamint a klasszikus falugazdászi feladatok ellátását. Az őstermelői igazolványokat azonban továbbra is a megyei kormányhivatalok földművelésügyi igazgatóságai ellenőrzik.