Piackutatási adatok szerint az agrárvállalkozók és a növényvédelmi szakemberek még mindig inkább nyomtatott kiadványokat olvasnak, ezek hitelességét tartják elsődlegesnek. Azonban a magyar mezőgazdaságban generációváltás zajlik: a 60 év feletti gazdálkodók hatvan százaléka rövid időn belül nyugdíjba vonul, helyüket fiatalok veszik át.

Az új generáció már okostelefont használ, rendszeresen tájékozódik az interneten és keresi azokat az online szakmai fórumokat, ahol globális híreket, nemzetközi tapasztalatokat, szaktanácsokat talál, akár a következő évtizedekre is vonatkozóan. A Syngenta Magyarország ezért úgy döntött, hogy elsősorban a fiatal gazdákat megszólítva kilép a blogtérbe és elindít egy önálló blogot, amely a jövőbe mutató piaci trendek mellett az innovatív megoldásokat és a technológiai újdonságokat mutatja be közérthetően, fókuszálva a Syngenta növénykultúra-alapú integrált megoldásaira.

Az internetes naplót Máté Endre írja, aki három éve vezeti a Syngenta fejlesztői csapatát, ami teljes körűen felelős a magyarországi adaptációs és demonstrációs kísérletekért. Irányításával zajlanak az integrált megoldások kísérletei a zöldségek, a gyümölcsök, illetve a szántóföldi kultúrák kapcsán, mind a vetőmag, mind a növényvédőszer tekintetében.

A Syngenta a világ vezető agrárvállalata, 90 országban tevékenykedik, de a magyarországihoz hasonló blog mindössze néhány országban valósult meg, köztük az Egyesült Államokban, ahol különösen fogékonyak az agrárgazdálkodók az online párbeszédre. A tengerentúli social média platformok példaként szolgáltak a magyar leányvállalat számára is.

A Syngenta internetes naplója IDE kattintva érhető el.