Az ÚPK és a Széchenyi Kereskedelmi Bank (SZKB) közleményében ismerteti: a megbeszéléseken szóba került, hogy a kaposvári egyetem és az azeri egyetemek között oktatási, szakemberképzési együttműködés indul. Ennek keretében magyar szakemberek segítik az azeri mezőgazdasági projekteket.

Konkrétumokról is szó esett, hiszen Azerbajdzsánnak évi 2 millió tonna takarmányra van szüksége, amelynek kielégítésében számítanak a magyar kis- és középvállalkozások segítségére. Potenciális üzletet látnak az élőállat export-importban, illetőleg magyar húskészítmények (köztük vadhús) vásárlásában is. Aliyev kiemelte, hogy az állattenyésztéshez szükséges technológiát szívesen importálnák Magyarországról.

Szakács Tibor a megbeszélésekről a közlemény szerint elmondta, hogy a 2012. december 5-én nyílt bakui kirendeltség aktivitásának köszönhetően az elmúlt háromnegyed évben felpörgött a magyar jelenlét Azerbajdzsánban, többek között az építőipar területén, illetve megjelentek magyar mérnökirodák is Bakuban. A mostani látogatás is egyfajta elismerése az eddigi tevékenységnek.

A kereskedőház 50 százalékban az SZKB, 50 százalékban pedig négy magánszemély (Deák Klára, a bank elnökhelyettese, Lakatos Zsolt üzleti vezérigazgató-helyettes, Töröcskei István és Szakács Tibor, a bank elnök-vezérigazgatója) tulajdonában van. Az ÚPK Zrt.-t 2012. augusztus végén jegyezték be a cégnyilvántartásba, azóta aktívan részt vesz a keleti nyitás gazdaságpolitikájában. Többek között együttműködési megállapodást kötött a Synergon Informatikai Nyrt.-vel, ennek keretében az ÚPK biztosítja a Synergon számára a keleti piacszerzési és üzleti, valamint piacelemzési kompetenciát. A kereskedőház első négy stratégiai célpiacán (Oroszország, Ukrajna, Azerbajdzsán és Mongólia) a két társaság közösen fog képviseletet üzemeltetni.

A bakui kirendeltséget 2012. december 5-én, mint az első magyar kereskedőházat, Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára nyitotta meg az azeri fővárosban. A kereskedőházi rendszerrel a kormánynak az a célja, hogy a magas növekedést produkáló keleti gazdaságok piacain segítse azokat a magyar kis- és középvállalkozásokat, amelyek versenyképes termékekkel és szolgáltatásokkal tudnak megjelenni a külpiacokon.