A 25 éves jubileumához közeledő cég szeretné megújítani online médiumait a negyedévszázados szülinap alkalmából és ennek első nagy lépése a www.axial.hu oldal frissítése volt. Az átalakítás azonban nem úgy történt, mint egy látványos lakberendezési műsorban, ahol hozzák a konténert és válogatás nélkül kidobnak, összetörnek mindent. A vállalat esetében az ésszerűség és a megfontoltság került a középpontba.„Az utolsó nagy, 2009-ben, azaz hat éve történt változás után esedékesnek éreztünk egy újabb lépést előre. Sok jól működő, a látogatók által kedvelt oldal, funkció volt a régi honlapon, amit nem szerettünk volna kidobni. Miért is tennénk ezt, ha bevált valami? Azonban beláttuk, hogy a mobileszközök népszerűségével, vagy egyes termékek, marketingeszközök elő-, illetve háttérbe kerülésével át kell strukturálnunk néhány elemet, és ha már ezekhez a tartalmi részekhez hozzányúltunk, amely egy-egy doboz, banner átméretezését is maga után vonta, akkor új köntösbe is öltöztettük azokat” – mondta Umenhoffer Péter, az AXIÁL Kft. marketingigazgatója.Tehát az átalakítás egyik fontos szempontja a mobileszközök térnyerése, amely a statisztikai adatok alapján rohamosan növekszik, de mértéke még nem számottevő, ezért a cég úgy döntött, hogy az úgynevezett félreszponzív megjelenítés mellett voksol.

Axiál

A reszponzív megjelenítés lényegében a képernyő érzékenységet jelenti, amely az adott elektronikai készülék képernyőjének méretéhez igazítja a honlap tartalmi, képi és egyéb elemeit. A www.axial.hu esetében ez csupán részben valósul meg (pl. a hírekbe kattintva), illetve a készítők a flat design alkalmazásával erősítettek rá a felhasználó-központú tervezésre. A flat design a használhatóságot, egyszerűséget, a funkciót helyezi előtérbe, minden lapos, szögletes, és letisztult, minden picit nagyobb, hogy kényelmesebb legyen rákattintani, megérinteni, látni.„A projekt első fejezete lezárult, de ez nem azt jelenti, hogy lógathatjuk a lábunkat, mint akik jól végezték a dolgukat! Tudomásul kell vennünk, hogy ez egy véget nem érő folyamat, ezzel mindig foglalkoznunk, csiszolnunk kell és kollégáimmal együtt nap, mint nap azon fáradozunk, hogy a médiumaink mindenkor felhasználóbarátok legyenek” – zárta sorait Péter, aki elárulta, hogy nem is olyan sokára az új AXIÁL hírlevéllel is találkozhatunk, feltéve, ha feliratkoztunk rá.