- Valóban, az élelmiszerüzletekben több tucat, azonosnak látszó tejterméket lehet vásárolni – magyarázza Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője. - Kétfelé érdemes bontanunk ezt a kört, egyfelől a friss tejekre, másfelől pedig az UHT, azaz az ultramagas hőmérsékleten hőkezelt tejekre. Az ultramagas hőmérsékleten való hőkezelés miatt karamellizálódik a tejcukor, és ezért egy kis mellékízt érezhetnek a fogyasztók. A friss tejeknél nemrég kezdték alkalmazni az ESL (Extended Shelf Life) technológiát, ami lehetővé teszi, hogy hűtve tárolás mellett akár 28 napig is eltarthassuk a friss tejeket. Ezeknek semmiféle mellékízük nincsen. A tudatos fogyasztók, akik tényleg kedvelik a tejet, ők inkább ezeket részesítik előnyben. Az UHT-ből általában a 1,5% zsírtartalmú fogy, a frissekből pedig a 2,8% zsírtartalmú. De megjelentek új termékként a háztáji tejtermékek, amelyeknek folyamatosan növekszik forgalmuk.
 A vásárlók 70-75%-a az ár alapján dönti el, hogy miket vesz le a polcról.



- Az UHT tejek nagy kedveltségnek örvendenek, hiszen ezek a legkedvezőbb árúak. De a friss tejek közül is az akciós, első áras termékkategória, és a saját márkás termékkategória az, ami a legkelendőbb. Mi egyébként lehetőséget biztosítunk a gazdák számára, hogy a parkolóinkban, kulturált körülmények között, hűtött teherautókból tejet értékesítsenek, ezt is szeretik a vásárlók.

Cserepes Istvánt, a Cserepes Sajtműhely tulajdonosát is felkerestük, mert ha valaki, ő ugyancsak érdekelt tejügyben.