Az „Áttekinthető mezőgazdaság” kezdeményezés keretében a német Goldschmaus csoport 2017 óta nyitva tartja istállóinak (két sertéstelepnek és egy tejtermelő telepnek) az ajtaját a fogyasztók előtt – írja a topagrar.comA három évvel ezelőtti nyitás óta évente mintegy 1.000 érdeklődő keresi fel az istállókat.

istálló, szarvasmarha

A vendégek többségének nem volt igazi fogalma arról, hogy milyen egy istálló belülről (a kép illusztráció) – fotó: Shutterstock

Az elmúlt évben a koronavírus fertőzés veszélye miatt csak kiscsportos látogatásokra volt lehetőség (az egymás között minimális távolságot betartva), de a látogatás és az azt követő konzultáció a legjobb módja annak, hogy a fogyasztók meggyőződjenek a termékek kifogástalan minőségéről és a higiéniai követelmények betartásáról. Egyelőre azonban a látogatások szünetelnek. A szervezők viszont azt tervezik, hogy a járvány enyhülésével esetleg iskolai csoportokat is fogadhatnak az istállókban.

Az elmúlt évi látogatások során kiderült, hogy korábban a vendégek többségének nem volt igazi fogalma arról, hogy milyen egy istálló belülről, nagyon elcsodálkoztak a kötelező „higiéniai záron”, amely a ruházat lecserélését és a zuhanyozást jelenti.

A termelőknek a fogyasztók tömegeivel való személyes kapcsolata egyben garanciát is jelent a vásárlók becsapásának kizárására, amit külföldi áruk esetében sokkal nehezebb biztosítani. A látogatók egyelőre pozitív visszajelzéseket küldenek a Goldschmaus csoportnak, és lelkesedéssel fogadják az istállói élményeket.