A gazdasági válság okozta nehézségek a hazai eredményekben az időjárásnak köszönhetően még fokozottabban tükröződtek, így a vállalat nettó árbevétele 4 százalékkal maradt el az előző évitől.

2009-ben nemcsak a magasabb nyersanyagköltségekkel, hanem a negatív valutaingadozások okozta nehézségekkel is szembe kellett nézniük a világ nemzetközi agrárvállalatainak. A Syngenta sikerrel vette az akadályokat, az innovatív növényvédőszerek és vetőmagok fejlesztésével foglalkozó vállalat eladásai összvállalati szinten elérték a 11 milliárd dollárt, amely változatlan valutaárfolyamon számítva egyszázalékos növekedésnek felel meg az elmúlt évhez képest. Ugyan a bevétel számszerűen nem változott jelentősen, az összetétele arányaiban eltolódott: míg a növényvédőszerek eladásában minimális csökkenés (-2 százalék) volt tapasztalható, a vetőmagok eladásai 13 százalékkal növekedtek.