A Szent István Egyetem innovációs hatóköre, kutatás-fejlesztési tevékenysége – sajátos agrár- és élelmiszertudományi profilja révén – országos, ágazati és régiós szinten egyaránt megjelenik, több évtizedes gyakorlata alapján még kárpát-medencei kiterjedésben is jelentős.

Az intézmény kiemelt feladatának tekinti, hogy az itt keletkező kutatás-fejlesztési eredményeket ne csak publikálja, hanem biztosítsa azok piaci hasznosítását és a tudás- és technológia-transzfert is, egyszóval a végtermék profitorientált legyen. Ennek érdekében az Egyetem szoros együttműködésre lépett a gödöllői székhelyű Blue Seven Group Zrt-vel a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek gyártása, forgalmazása és piaci megjelentetése céljából.

Az Egyetem szoros együttműködésben dolgozik a gödöllői székhelyű Blue Seven Group Zrt-vel – fotó: SZIE

A Társaság és az Egyetem fúzióját a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium, továbbá az intézmény Konzisztóriuma és Szenátusa is támogatta. A közös cél az, hogy innovatív, magyar termékeket vezessünk be a hazai és a nemzetközi piacokra, határokon átívelő piaci és befektetési lehetőséget biztosítsunk az innováció, az egészségügy, az újrahasznosítás és az energiahasznosítás területein úgy, hogy a siker itthon, Magyarországon maradjon.

Prof. Dr. Gyuricza Csaba, a Szent István Egyetem mb. rektora kiemelte, hogy az Egyetem 35 százalékos részesedéssel rendelkezik ebben a gazdasági platformban, melynek keretében „intézményünk sikerre tudja vinni az agrár-, élelmiszeripari, környezetvédelmi kutatás-fejlesztési eredményeit, valamint azokat vissza tudja csatolni a korszerű piacorientált felsőoktatási képzésbe.

Dr. Böjthe Kálmán: a magyar fejlesztéseket Magyarországon kell kamatoztatni – fotó: MTI/Soós Lajos

„Elsődleges számunkra, hogy központi szerepet töltsünk be a hazai kutatás-fejlesztésben és innovációban, továbbá minél gyorsabban tudjunk megfelelni a gazdasági igényeknek, annak érdekében, hogy hallgatóink versenyképesebb képzésben és a munkaerőpiacon is értékesebb oktatásban részesüljenek. Elkötelezettségünket mutatja, hogy a Blue Seven Group Zrt. Igazgatósági Bizottságában és Felügyelő Bizottságában aktívan részt vesznek az Egyetem munkatársai és hallgatói, sőt az egyik igazgatósági tag egy doktorandusz hallgatónk saját fejlesztéssel, közös szabadalommal” – tette hozzá.

Dr. Böjthe Kálmán, a Blue Seven Group Zrt. vezérigazgatója hiszi, hogy a magyarok kreativitása és tudományos teljesítménye a világon egyedülálló, továbbá az innovatív magyar termékek az egész világon versenyképesek.

„Meggyőződésünk, hogy a magyar fejlesztéseket itthon, Magyarországon kell kamatoztatni, hogy hazai munkahelyeket és hosszú távú megélhetést biztosítsunk a magyar embereknek. Nem utolsósorban célunk a kimagasló teljesítményű magyar kutatók és szakemberek elvándorlásának visszaszorítása, lehetőséget biztosítva számukra, hogy itthon gyümölcsöztessék tudásukat, tehetségüket.”

A Proof of Concept Alap támogatja a innovatív, piaci hasznosításra esélyes ötletek fejlesztését – fotó: SZIE

A Szent István Egyetem a Blue Seven Group Zrt-vel közösen a közeljövőben a Proof of Concept Alap indításával kívánja támogatni az egyetemi oktatók, kutatók és hallgatók innovatív, piaci hasznosításra esélyes ötleteinek fejlesztését. Elősegítik továbbá az információáramlást, a tudástranszfert és a kapcsolatépítést az oktatók, kutatók, hallgatók és a gazdasági szereplők között, főként innováció- és kutatásmenedzsment, start-up, vállalkozói és üzletfejlesztési témákban.

Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a szellemi tulajdon kezelésének és védelmének megerősítésére. Törekvéseiknek köszönhetően az elkövetkező hetekben, hónapokban a szellemi tulajdonokból, az eddig kifejlesztett szabadalmakból értékes piaci termékek válnak, melyek hozzájárulnak a Szent István Egyetem versenyképességének növeléséhez.