A több évtizedes múltra visszatekintő Nádudvari Élelmiszer Kft. 350 főt foglalkoztató termelő és feldolgozó központja a Hortobágy szívében van, évente 11 ezer tonna tejterméket, 3 000 tonna húskészítményt és 3 000 tonna mirelit terméket állít elő. A boltokban immár több mint 200 különféle Nádudvari termék kapható. A vállalkozás árbevétele az elmúlt években megduplázódott, 6 milliárdról 12 milliárd forintra nőtt – olvasható a dehir.hu oldalon.

A cég hagyományos élelmiszerek előállításával foglalkozik: túró, E-adalékmentes tejtermékek, májas és debreceni hústermékek, panírozott zöldségek, húsok és sajtok is megtalálhatóak a választékban. A panírozott zöldség mirelitek előállítása rendkívül kézimunka-igényes, hazánkban ezzel szinte kizárólag a Nádudvari foglalkozik.

A panírozott zöldség-mirelitek előállításában óriási szerepet vállal a Nádudvari Kft. – Fotó: pixabay (A kép illusztráció)

A társaság piacvezető terméke a körözött, mely kategóriában 50 százalékos részesedésével a Nádudvari abszolút piacvezető.

A terményárak emelkedése kényszerhelyzetbe hozza az élelmiszeripart

„Nemcsak hazánkban, globálisan is drámai a helyzet a termény- és takarmány árak 25-30 százalékos emelkedésével, melynek hatására a sertéshús ára 2021-ben közel 40 százalékkal drágult. A kialakult piaci környezetben az élelmiszer-feldolgozók prés alá kényszerülnek, hiszen a növekvő termény- és takarmány árak a gazdákat is komoly nehézségek elé állítják, ugyanakkor a fogyasztói árakban egyelőre nehezen vagy egyáltalán nem kompenzálhatók a megnövekedett költségek” – mondta Nagy Ádám, ügyvezető igazgató.

Az új ügyvezető legfontosabb célja a Nádudvari Élelmiszer Kft. belföldi piaci pozíciójának erősítése, valamint az export piacokra lépés. A cég törekszik a tisztességes felvásárlási árak biztosítására az állattartók és a tejtermelők számára. Ezen kívül szem előtt tartja a magas minőségi elvárásokat, a változó fogyasztói szokásokat és az innovatív, egészséges termékek gyártását.

Indexkép: Nagy Ádám (forrás: Nádudvari Élelmiszer Kft.)