Bock rámutatott, hogy az elmúlt évek sikeres stratégiájának köszön-hetően érte el a nagyvállalat piacvezető pozícióját: „Ez az, amire építünk, és jelentősen hozzá fogunk járulni a népességnövekedéssel együtt járó igények kielégítéséhez.” A BASF figyeli a trendeket, amelyek egyfelől jelentős globális változásokat hoznak, másfelől viszont számos lehetőséget hordoznak. A világ vezető vegyipari vállalataként, a BASF rendkívül fontos szerepet játszhat az erőforrások meg-őrzésében, az egészséges és tápláló élelem biztosításában, valamint az emberek életminőségének javításában. „Összefoglaltuk, hogy nagyvállalatként milyen célt tűzzünk ki magunk elé: kémiát alkotunk a fenntartható fejlődés és a jövő érdekében” – nyilatkozta Dr. Kurt Bock a BASF Igazgatótanácsának elnöke.

A BASF jövedelmezően akar növekedni

A vállalat ambiciózus célokat tűzött ki maga elé. A BASF azzal kalkulál, hogy a világ vegyipari termelése 2020-ig gyorsabban fog nőni, mint a globális bruttó nemzeti termék (GDP). A vállalat éves átlagos 3 százalékos GDP-növekedésből indul ki, ami valamivel magasabb, mint amennyi az elmúlt egy évtizedben volt, a vegyipari termelés-növekedését pedig évi 4 százalékos átlaggal becsülik. A BASF arra törekszik, hogy növekedése további két százalékkal haladja meg a kalkulált globális vegyipari növekedést, és így 2020-ig elérje az éves átlagos 6 százalékot. A nagyvállalat célja, hogy 115 milliárd euró ár-bevételt és a jövedelmezőség további fokozásával 23 milliárd euró EBITDA* értéket érjen el 2020-ban.
*(kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés levonása előtti eredmény)

(Kép: www.basf.com)

A BASF értéket teremt egy vállalatként