Az innovatív Carraro traktor és a hagyományos erőgépek közötti különbségek első pillantásra nem biztos, hogy feltűnnek: hagyományos méretek és felépítés, szokásos rendeltetésű, szinkronizált, mechanikus Carraro 24 + 24 sebességváltóval felszerelt erőátvitel. A vezetőfülke kezelőszervei és felhasználói felülete szintén "hagyományosnak" mondhatók.

Az erőgép innovatív eleme egy olyan hajtásrendszer létrehozása, amely integrálja a csökkentett dízelmotort és a 105 lóerős villanymotort a traktor erőátviteli láncaként, amelynek fő célja a különböző felhasználási körülményeknek megfelelő, optimális teljesítménykihasználás. A segédrendszereket a megfelelő villanymotorok kezelik, ami lehetővé teszi a még ésszerűbb felhasználást.

Carraro

Az Ibrido két díjat is besepert Bolognában

Ennek a dízel-elektromos motorok kombinációjából szerelt hajtásalternatívának köszönhetően a felhasználó eldöntheti, hogy az erőgépet tiszta elektromos üzemmódban használja-e (például üvegházakban, istállókban) vagy csak dízelüzemű módban (például közúton) vagy pedig kihasználva a két integrált motor erejét, hibrid üzemmódban (pl.: vontatásnál).

A műszaki megoldások közti választási lehetőség lehetővé teszi a traktor károsanyag-kibocsátásának és fogyasztásának jelentős csökkentését is. Ez a karbantartási beavatkozásokra is igaz, amely elsősorban annak köszönhető, hogy a belsőégésű motort ritkábban használja az erőgép.

Az EIMA kiállítás további díjazottjairól előző cikkünkben számoltunk be.