A NITRO és a többi erőgép mellett persze a többi kertészeti és szántóföldi gépet is bemutatják a venyigebálázótól a vetőgépeken át a permetező- és öntözőgépeken keresztül egészen a talajművelés és fagymentesítés gépeiig. Így teljes nagyságban tekinthető meg a keskeny nyomtávú RF, az univerzális R3, vagy a gazdaságos Armatrac 804-es is.

  • OMÉK régebben 5 évente, mostanában kicsit rendszertelenebbül kerül megrendezésre, igazán jó OMÉK kiállítások utoljára a 90-es években voltak, amikor nem csak a városi lakosság látogatott ki, hanem a szakma is, és bár a célközönség mindig ugyanaz volt, tapasztalataim szerint időközben megváltozott az igazi szakmai közönség infromációszrzési szokása – mondta el kérdésünkre ifj. Kis Pál import-termék felelős. A mi hagyományosan jó kiállításunk az Az Agromash Expo, de a többi kiállítás számunkra már nem túl jelentős.
  • Akkor  miért kell mégis jelen lenni?
  • Mert meg kell mutatkoznunk, mert jelen kell lenni, még ha csak annak a kevés szakmából érkező embernek is, a konkurenciának, a szakmának. Igazából a Mezpgazdasági Gépforgalmazók Országos Szövetsége bolykottálni akarta a gépes csapatok számára ezt a kiállítást, mert szerintük a gápgyártók- és forgalmazók jelenléte nem indokolt egy olyan kiállításon, ahol a városai lakoságnak akarják a mezőgazdaságot bemutatni. Ehhez képest területben a gépek nagyobb volument képviselnek mint az összes többi. Gépre vonatkozóan túl nagy szakmai érdeklődést azonban nem várok ettől a kiállítástól.
  • Tapasztalatai szerint az ősz milyen gépvásárlási kedvet mutat?
  • Nem tartom ezt még igazán ősznek. A szeptember inkább egy olyan átmeneti időpont, amikor a nyári beteakarítású növények már lejöttek, de az ősziek még nem. A gazdák alapvetően akkor szeretnek vásárolni, amikor a pénz a zsbükben van. A kukoricák, napraforgók kint vannak még, az őszi betakarítású gyümölcsök, a szilva, az alma és a szőlő szüretelése most folyik, a bevételeket csak mostanában lehet számszerűsíteni, ezáltal az esetleges beruházásokat is most kezdik fontolgatni. Tehát az őszi szezon hagyományosan jó szokott lenni, de vásárlás szempontjából későbbre tolódik.
  • A vásárlók megváltozott információszerzése a cég életében miben mutatkozik meg?
  • Onnan érezhető, hogy amikor találkozunk az ügyféllel, partnerrel, akkor már nem messzi távlatból indítunk, nem ott kezdődik a beszélgetés, hogy milyen probllémája van és azt hogy kellene megoldani, hanem célirányosan, máris rámutat a számára megfelelő gépre, hogy neki „AZ kell”. Tehát mielőtt megjelenik nálunk, mint vevő, előzetesen tájékozódik az internetről, fórumokról. Nagyon sok olyan potenciális vásárló van a piacon, aki nem is jár kiállításokra, mert tudja, hogy mit akar és amikor összeállnak az anyagiak, akkor egyszer csak megjelenik, mint vásárló. Régen úgy volt, hogy vonult a nép, szedték a prospektust, ment a beszélgetés, megemésztették az információkat, és utána egyszer csak vevő lett belőlük. Most ez a tájékoztatási fázis gyakran kimarad, mert az emberek maguktól tájékozódnak. Ön is ha vásárolni kíván, amikor az üzletben áll, már csak rámutat az adott termékre, hogy „azt kérem”...
  • ...és nehezményezem, hogy vásárlás előtt nem tudom kipróbálni.
  • Igen, ez lenne a másik megragadható lehetőség, sok gépforgalmazó közt mi is szervezünk gyakorlati gépbemutatókat. Egy ideje úgy gondolom, hogy az lenne jó, ha az országosnak mondott, de valójában regionális jellegű, jelentéktelen kiállításokat elfelejtenénk és lenne az Agromash Expo januárban, majd egy óriási szántóföldi gépshow valamikor a nyáron, és ez a kettő kiegészítené egymást. Szerintem ez lenne az igazán jó értékesítési megoldás.
  • Az a felajánlás, amit az Agroinform olvasóinak tettek, mit tesz hozzá a vevőszerzéshez? - erre a kérdésre  Mauch képviseletében már Trägner Wilfried a Mauch/Weidemann kelet-európai értékesítési vezetője adja meg a választ.
  • Ez a kezdeményezés egészen más irányból indult, ugyanis a magunk részéről nem terveztük a debreceni kiállításon való részvételt, ám hogy mégis ott legyünk, de mégse saját standdal, azt találtuk ki, hogy egy 15m2-es területen kiállítjuk az ágaprítót, amit az Agroinform nyereményjátékaként ajánlunk fel egy hetes használatra. Korábban még nem volt ilyen jellegű kezdeményezésünk. Ez az akció október végéig tart, utána majd kiértékeljük, hogy milyen eredményt mutat számunkra.  

 

További részletek: www.auditker.hu