Egy teljesen új hevederes traktorszéria: Fendt 900 Vario MT

Az új Fendt 900 Vario MT hevederes traktor három teljesítménykategóriában hozzáférhető: Fendt 938 Vario MT 380 LE-vel, Fendt 940 Vario MT 405 LE-vel, és Fendt 943 Vario MT 431 LE-vel (ECE R120). A Fendt 900 Vario MT (Mobile Trac) hevederes traktorok különösen hatékonyak a területteljesítményt tekintve, és kitűnnek az egyedülállóan új vezetési komfortot illetően, amely egy teljesen új innovatív rugózási elven nyugszik.

Egy egyedülálló heveder-rugózási elv

A Fendt 900 Vario MT kifejlesztése során az egyik legfőbb cél a menettulajdonságok lényeges javítása volt a közúti-, ill. a szántóföldi haladás során. Az új rugózási rendszer négy elemből áll össze: légrugós vezetőülésből, kétpontos fülkerugózásból, új elsődleges rugózásból (SmartRide) és áttervezett heveder ConsantGrip rugózásból.

ConstantGrip: A három középső támasztógörgő egy ingás felfüggesztéssel került felfüggesztésre (Bogie in Bogie) a hevedervázban. Ennek köszönhetően a talajon és a közúton is a görgők kiválóan követik a talajegyenetlenségeket. További előnye a kialakításnak az egyenletes súlyeloszlás a heveder teljes hosszában és a felfekvő felület maximálása a talajon.

Fendt

Az új rugózási rendszer négy elemből áll össze, amelynek célja a menettulajdonságok lényeges javítása.

SmartRide: A hevederváz főtartója egy új fejlesztésű rugózáson keresztül kapcsolódik a traktor alvázához. A rugózás a következő elemekből áll:
• robosztus csavarrugókba integrált lengéscsillapítók
• kiegészítő hidraulikus lengéscsillapítók a kirugózáshoz• hidraulikus lengéscsillapítók és rugópárnák, amelyek optimális lengéscsillapítást kölcsönöznek a kirugózáskor és csökkentik a rugó utat
• a torziós stabilizátor a fotóműnek keresztstabilitást nyújt

Ezáltal egy lényegesen hosszabb 260 mm-es rugóút jön létre (a mellső vezetőgörgőn mérve). A rugózás 11 foknyi billegést tesz lehetővé minden támasztógörgő esetében és így összehasonlíthatóvá teszi e megoldást a kerekes traktorok rugózásával.

Fülkerugózás: A Fendt 900 Vario MT az első hagyományos hevederes traktor kétpontos vezetőfülke-rugózással, amely két gumibakkal támaszkodik fel elöl, és két csavarrugóba integrált lengéscsillapítón hátul. A fülke hátuljának maximális rugózott kitérése 98 mm, amely így a talajról a merev hátsóhídon keresztül érkező lengések lágy csillapítását teszi lehetővé. A fotómű- és fülkerugózás kombinációjával a lengések jelentős csökkenését eredményezik. A gyakorlatban a gépkezelő ezt közúton a nagyobb sebességeknél, a szántóföldön pedig a kevésbé fárasztó munkák során jelentősen javuló menettulajdonságokon keresztül érzékelik.

Fendt

A Fendt 900 Vario MT az első hagyományos hevederes traktor kétpontos vezetőfülke-rugózással.

Nagy teljesítménnyel nehéz talajokon át

Az új Fendt hevederes Vario 900 MT kiválóan alkalmas nehéz, vonóerő-igényes munkák végzésére és akkor mutatja meg igazán a hatékonyságát, ha e talajmunkák kerülnek előtérbe. A különösen kis kerékcsúszásnak köszönhető a nagy területteljesítménye. Hatékonysága akkor mutatkozik meg leginkább, ha a mostoha időjárási viszonyok miatt csak rövid idő áll rendelkezésre a munkák elvégzésére. A nagy felfekvő felületnek és a megnövelt hevederes járószerkezetnek köszönhetően a Fendt 900 Vario MT optimális lehetőségeket teremt lankás területek illetve területek korai és talajkímélő megmunkálására. Nehéz és durva talajviszonyokkal (mint pl. halmok, barázdák, nyomvályúk) is játszva megbirkózik, kényelmesen és óriási kapaszkodóerővel legyőzi azokat. A 900 Vario MT a táblavégi fordulóban kis fordulási sugarának köszönhetően kiváló vontatója lehet széles, ill. mélyen dolgozó munkagépeknek.

Fendt

Nehéz és durva talajviszonyokkal is könnyedén megbirkózik.

Nagy teljesítmény és kis fogyasztás az alacsony fordulat koncepciónak köszönhetően: Fendt iD

A Fendt hevederes 900 Vario MT mindig a legnagyobb nyomatékhoz és legkisebb üzemanyag-fogyasztáshoz tartozó ideális fordulatszám-tartományban dolgozik. Ez az alacsony motorfordulatszámnak, ill. az alkalmazott tervezési elv által vált lehetővé, amely a Fendt 1000 Vario révén már ismert. Az alacsony fordulatszám a teljes hajtásláncra jellemző, növelve annak hatékonyságát és csökkentve a zajterhelést. „High torque, low engine speed“ e tervezési elv neve, amely szerint valamennyi jármű-elem, mint a motor, a VarioDrive hajtáslánc, a hűtés és a hidraulika egymással összehangolásra került. Ezáltal a nagy térfogatú (9,8 l) AGCO Power motor maximális nyomatéka 1200-as percenkénti fordulatnál már elérhető.

A motor névleges fordulatszáma 1700 fordulat/perc. A gyakorlatban használt fordulatszám tartomány (1200-1700 fordulat/perc) lényegesen a hagyományosan használt motoroké alatt található és tökéletesen illeszkedik a motor optimális fogyasztási jelleggörbéjéhez. Ehhez jön még egy automatikafunkció, melynél a motorvezérlő szoftver a motor fordulatszámát automatikusan 1000 fordulatról 800 fordulat/percre csökkenti, ha a traktor „parkoló állásba” kerül.

Fendt

Maximális vonóerő a talajon.

Fendt VarioDrive – a maximális vonóerő és megnövelt hatékonyság érdekében

Immár több mint 25 éve a fokozatmentes Vario hajtómű mérföldkövet jelent a traktorhajtásban. Az innovatív VarioDrive hajtással a Fendt egy lépéssel továbbment. Amint az a Fendt 1000 Vario révén ismert, úgy a Fendt 900 Vario MT is a mechanikus-hidraulikus teljesítmény-elágaztatásos hajtásláncának nagy hidromotorjai révén tűnnek ki. Itt is egymástól függetlenül mozognak a hidromotorok és a második hidromotor terheletlen állapotban – nagy sebességek esetén – a hajtásláncból kikapcsolásra kerül. Ezzel csökken vontatási veszteség, ami lényeges hatékonyságnövekedéshez vezet. Az eredmény: maximális vonóerő a talajon – a meghajtás legkisebb megszakadása nélkül illetve a szántóföldek (táblák) között sincs szükség menettartomány váltásra. Az alacsony fordulatszám koncepció előnye nem csak a talajmunkáknál jelentkezik. A közúti közlekedésnél a Fendt hevederes 900 Vario MT a maximális 40 km/h sebességét már 1550 motorfordulat/percnél eléri.

Hűtésrendszer: Concentric Air System (CAS)

Egy önálló, a motorfordulatszámtól független, hidraulikus meghajtás révén a Concentric Air System (CAS) folyamatosan optimális hűtési teljesítményt biztosít. A CAS-hűtés nyomott levegővel valamennyi hőcserélőt egyszerre hűti. A ventilátorkerék – ellentétben a hagyományosokkal – hideg levegőt szív be. Mivel a hideg levegő nagyobb sűrűségű, ezért több levegőt képes átpréselni a hőcserélőkön és ez által több hőt képes felvenni mindezt kisebb hűtési teljesítményigény mellett. A kompakt és precízen gyártott ventilátor mindössze 1-2mm réstávolsággal a lapátok és a ventilátorház között igen jó hatásfokkal rendelkezik. A CAS komoly teljesítménytartalékokkal rendelkezik extrém munkák és hőmérsékleti körülmények esetére. Opcionálisan a CAS fordítható ventilátorral is rendelhető.

Új élmény, ami a teret és a kilátást illeti

Ha arról van szó, hogy a legnagyobb teljesítményt kell kihozni a gépből, akkor a vezetőfülke kialakítása is lényeges szemponttá válik. Alapvetően valamennyi fontos kezelőelem és jellemzőt átvett a Fendt 1000 Vario vezetőfülkéjéből. A Fendt hevederes traktor vezetőfülkéje opcióban kérhető valódi bőr vezetőüléssel, ami több komfortfunkciót tesz elérhetővé, mint pl. komfort utas ülést, melynek a támlájában italtartó is található. A 10,4”-os érintőképernyős terminálon keresztül kényelmesen beállíthatók és felügyelhetők a gépparaméterek. A gép kezelése egyénre szabottan és gyorsan az ismert multifunkcionális joysticken keresztül történik. A napellenző elöl, hátul és oldalt, egy új nagyobb teljesítményű klíma és még több 12 V-os- és USB csatlakozó mind a kényelmet szolgálják. Összefoglalva: Ez a vezetőfülke hosszú munkanapokra lett megteremtve.

fendt

Kényelem, sok hely és kiváló kilátás.

Új Fendt nagy teljesítményű hidraulika: energiatakarékos, környezetbarát

A Fendt 900 Vario MT egy nagyteljesítményű hidraulikarendszerrel és opcionálisan két Load Sensing szivattyúval (2 x 220 l/min) rendelkezik, amelyek két egymástól független kört képesek ellátni már 1700 motorfordulatnál maximális szállítási teljesítménnyel. A munkagépek különböző igényű funkciói (olajáram- és nyomásigény) célzottan köthetők be a két körbe. Pl.: a vetőgép ventilátorának kisebb a nyomásigénye, mint a többi funkciónak, akkor azok külön körre köthetők be. Ezáltal a teljes rendszerben kiküszöbölhetők a fojtásból adódó veszteségek, illetve a kapcsolódó hűtési veszteségek – növelve a rendszer összhatékonyságát.

A hidraulikarendszer alapfelszereltség mellett 140 l/min áteresztőképességű szelepekkel van felszerelve. Opcionálisan mind a hat szelep kérhető 170 l/min áteresztőképességgel is. Különösen környezetbarát és energia-hatékonyak, ill. komfortosak az új lapon tömítő hidraulikacsatlakozók. (Flat Face Couplers = FFC). A lapon történő tömítésnek, ill. a kétoldalt nyomás alatt is kapcsolható kivitelnek valamint a résolaj-mentes kezelhetőségnek köszönhetően a rendszer mindennapi használhatósága, kezelhetősége, karbantartása és környezetbarát volta miatt különösen figyelemreméltó. A nyomáscsökkenés veszteség kiküszöbölésével csökken az olaj felmelegedése és az energiafogyasztás. A csatlakozók tisztántartása egyszerű, a szennyeződés bevitele lényegesen kisebb veszélyt jelent a hidraulikarendszerre és a szivattyúra a hagyományos csatlakozókhoz képest.

A nagy hevederes Fendt: Fendt 1100 MT

Fendt az új hevederes traktorát négy teljesítménnyel hozza forgalomba: Fendt 1149 MT 492 LE-vel, Fendt 1154 MT 536 LE-vel, Fendt 1159 MT 592 LE-vel és Fendt 1165 MT 646 LE-vel (ECE R120). A Fendt 1100 MT felépítését tekintve azonos az eddigi nagy hevederes Challenger traktorral, amely hatékonyan képes a vonóerőt a talajra átvinni. A hevederes járószerkezet a négy középső futógörgővel garantálja az egyenletes súlyeloszlást és a maximális felfekvő felületet. A gyár a Fendt 1100 MT-t a kifejezetten az 500 LE feletti hevederes traktorok számára kifejlesztett terhelés alatt kapcsolható sebességváltóval kínálja. A közúti közlekedés ezekkel az akár 646 LE-s traktorokkal nincs korlátozva, hiszen 3 méter maximális szélességen belül marad a jármű.

A Fendt 900 Vario MT és a Fendt 1100 MT az Agritechnica 2017 kiállítástól kerülnek értékesítésre és 2018 első félévétől szállíthatók.