A nyár folyamán Felsőszentivánon, Gyulán Tiszagyulaházán és Győrújbaráton tartottak bemutatót, melyről ITT számoltunk be. Az első őszi hónapban, szeptember 11-én tovább folytatódott a bemutató-sorozat és ezúttal Szolnokra hívták a partnereiket egy szakmai találkozóra. Sajnos az időjárás nem fogadta kegyeibe a rendezvényt, így a gépek csak állóbemutatón mutatkozhattak be, mindössze két rakodógépet láthattunk munka közben.

Deutz Fahr bemutatóDeutz Fahr
A Deutz Fahr erőgép-kínálatából számos modellt láthattak a vendégek. Az ismertetett gépek sorát a tavaly debütált Deutz Fahr 5G széria 5105.4G modellje nyitotta. Az 5G sorozatban teljesen új fejlesztésű FARMotion Tier 4i diesel motorok szolgálnak erőforrásul. A – típustól függően – 3 vagy 4 hengeres változatban elérhető motorok elektronikus vezérlésű közös nyomócsöves Bosch befecskendezéssel, töltőlevegő-visszahűtővel kiegészített kényszerített indukciós turbófeltöltővel, valamint DOC típusú kipufogógáz-utókezelő rendszerrel rendelkeznek.

Deutz Fahr Az új 5G sorozat tagjainál többféle sebességváltó variációból választhatunk. Négy különböző munkavégzési tartományban (lassú, gyors, alulhajtó vagy mászó) használható négy, illetve öt sebességi fokozatból, két vagy három Powershift (terhelés alatt kapcsolható) fokozatból, valamint a mechanikus, illetve hidraulikus kapcsolású terhelés alatti irányváltóból álló bőséges választék minden üzemeltetési igényt kielégít.
Deutz FahrAz ugyancsak az 5-ös sorozathoz tartozó 5C modellcsaládot az 5100C típus képviselte. A négy különböző típusból álló, 89-118 LE közötti teljesítményszintet lefedő Deutz Fahr 5 C sorozat tagjaiban új fejlesztésű Deutz TCD 3.6 L04 típusú, 3,62 literes hengerűrtartalmú, 4 hengeres motorok biztosítják a nyomatékot, melyek töltőlevegő-visszahűtővel ellátott turbófeltöltővel vannak felszerelve. A motorok az EGR kipufogógáz-visszavezetésnek, valamint a DOC dízeloxidációs katalizátornak köszönhetően a Tier 4i károsanyag-kibocsátási norma szigorú előírásainak is megfelelnek. Az 5C széria tagjainál a nyomatékátvitelről a mechanikus irányváltóval rendelkező modelleknél "LS" és Powershuttle típusú hidraulikus irányváltó „GS” váltóművekkel rendelhető meg.Deutz FahrA Deutz Fahr 6-os traktorsorozatot a 6160 és 6190 CSHIFT típusok képviselték. Ebben a modellszériában rövid tengelytávú, 4 hengeres motorral szerelt, illetve a robosztusabb felépítésű, hosszabb tengelytávú 6 hengeres változatok érhetők el. Az SCR rendszerű, új fejlesztésű, üzemanyag-takarékos DEUTZ motorok akár 100%-os tisztaságú biodízel (B100) üzemanyaggal is üzemeltethetőek. Az új 6-os sorozat S-Class2 vezetőfülkéje, a legendás kialakítású Agrotron fülke továbbfejlesztett változata. A nagyméretű szélvédő és ablakok, valamint a vékony oszlopok 360 fokos zavartalan kilátást biztosítanak.

A vezetőfülke opcionális légrugós felfüggesztése két darab nagyméretű pneumatikus működésű munkahenger segítségével tartja meg a fülke súlyát. Az automatikus szintszabályozás a gépkezelő testtömegétől függetlenül mindig megfelelő magasságban tartja a vezetőfülkét. A rendszer az állandó mértékű rugóút folyamatos fenntartásáról is gondoskodik minden körülmények között. A hidraulikus rendszerekkel ellentétben a külső hőmérséklet nincs hatással a menetkényelemre.Deutz FahrIgazi újdonság volt a 6-os sorozat CSHIFT változatának bemutatkozása. A CShift robotizált váltó egy új fejlesztés eredménye. Minden traktor ebben a kategóriában a ZF 7200IRS váltójával van szerelve, amely a 2015. évtől a Profiline traktorok alapfunkcióira épül. A traktorok ebben a kategóriában alapfelszereltségben CShift váltóművel rendelkeznek továbbá 40F/40R sebességfokozattal, 6 Comfort shift fokozat és 4 terhelés alatt kapcsolható (PowerShift) fokozattal, mászó fokozattal (6x4 normál-, és 4x4 mászó fokozat), automata Powershift funkcióval (APS), 4 pár kihelyezett hidraulika-csatlakozás elektromos vezérléssel. Az alapfelszereltséghez tartozik még az egyedi hidraulikateljesítmény 9200 kg emelőkapacitás 120 l/perc Load Sensing terhelésérzékelős hidraulikaszivattyúval. Deutz FahrA CShift váltó struktúrája, alapfelépítése a manuális+Powershift vezérlésű váltóéval azonos, tehát az egyéb jellemzők is azonosak, mint például a leadott teljesítmény. A legnagyobb különbség a váltó üzemeltetésében vehető észre. A mechanikus fokozatok helyett, ami jelenleg is használatban van a 6-os széria standard modelljeiben, a 6 sebességfokozatot gyakorlatilag egy kézzel, a PowerCom vezérlőkar előretolásával, illetve hátrahúzásával lehet kiválasztani. Visszaváltáskor magasabb sebességi fokozatból alacsonyabb fokozatba a „Powershift speed matching" funkciója automatikusan adaptálja a megfelelő Powershift fokozat kiválasztását.

Deutz Fahr

A 4 Powershift fokozat (HMLS) a PowerCom vezérlőkar oldalán elhelyezett gombokkal kényelmesen, elektrohidraulikusán kapcsolható, amit az alapfelszereltség részeként a kabin jobb oldalán, az "A" oszlopon elhelyezett munkamonitor folyamatosan megjelenít. További beépített kényelmi funkció a CShift modelleknél az Automata Powershift Funkció (APS]. A vezérlőkarral kiválasztott sebességfokozathoz az APS funkció a haladási sebesség és a fordulatszám függvényében automatikusan kiválasztja az optimális PowerShift tartományt, ami még kényelmesebb és egyszerűbb munkavégzést tesz lehetővé.
Deutz FahrA legkisebb Deutz Fahr traktorsorozat, az Agrokid is bemutatkozott, mely az állattenyésztésben, telep-karbantartásban, parkrendezésben és kommunális feladatok ellátásában kaphat leginkább szerepet. Igazi telepi kis traktor három teljesítmény-változatban érhető el és mindössze 2,6 méteres fordulási sugarával mindenhol kiválóan manőverezhető. Nagy teljesítményű hidraulika-rendszerrel és többféle fordulatszámú TLT kivezetésekkel rendelkezik.Deutz FahrBemutatásra került még a Deutz Fahr termékek közül az Agrovector 35.7 teleszkópos rakodógép és a Fixmaster 230 fixkamrás hengeres bálázó is, utóbbi 2,3 méteres munkaszélességű rendfelszedővel, 14 késes szeletelő berendezéssel és Dropfloor kötöző-rendszerrel rendelkezik.

Vogel-Noot
A Vogel-Noot termékek közül három munkagépet láthattak az érdeklődők, melyet a gyártó kereskedelmi vezetője, Gazsi Zsolt mutatott be a vendégeknek. Széles körben elterjedtek itthon a Vogel-Noot váltvaforgató ekék, melyek közel 25 éve készülnek a cég mosonmagyaróvári gyárában. Vogel-NootAz itt bemutatott XS1050 réselt kormánylemezes váltvaforgató eke gerendelyének keresztmetszete 150x150x12 mm, így a legkötöttebb talajokon is biztonsággal alkalmazható. Az ekefej osztása 105 cm, a vázmagasság 82 cm, így ezzel az átömlési keresztmetszettel a nagy mennyiségű kukoricaszárral borított táblákon is eltömődésmentesen lehet dolgozni. 
Vogel-NootA Terraflex 400 függesztett grubber is bemutatkozott, sőt, ez a nehézkultivátor munka közben is bizonyított a rendezvényen.  A 30 cm kapaosztással rendelkező 70 cm-es keretmagasságú kultivátor kedvező méreteinek köszönhetően nagy átömlési keresztmetszettel rendelkezik.  A megmunkált talaj lezárásához 7 féle hengertípusból választhatjuk ki a talajkörülményeknek megfelelőt.Vogel-NootA TerraRoll hengerek 5 munkaszélességben 530 mm átmérőjű Cambride, vagy 550 mm átmérőjű Crosskill gyűrűkkel rendelhetők. A 150x100 mm keresztmetszetű vázszerkezethez 70 mm átmérőjű tengelyeken keresztül csatlakoznak a hengertagok. A jó súlyelosztás és a nagyfokú stabilitás mellett, a központosított felfüggesztésnek köszönhetően a hengertagok talajkövetése kiváló. Természetesen a hengercsalád tagjai Cross-Board simítókkal is kiegészíthetőek.Vogel-NootPronar
A lengyel Pronar kínálatából több terméket is felvonultattak a bemutatón. A széles pótkocsi választékukból az osztott oldalfalakkal rendelkező rakfelületű T680-as mutatkozott be a három oldalra billenthető változat közül. A pótkocsi külön kezelőállással rendelkezik, az időjárástól vízhatlan ponyvával védhető meg a rakomány.  A 17,2 köbméteres raktérfogatú felépítménnyel szerelt pótkocsi 13,1 tonna teherbírású. A maximum 24 tonna össztömegű T700-as hátrabillenthető, teknős felépítményű, tandem futóműves pótkocsi 34 köbméteres raktérfogattal rendelkezik, és befogadóképessége magasítókkal tovább növelhető. A pótkocsi alapkivitelben hidraulikus működtetésű vonórúd alátámasztással és vonórúd rugózással rendelkezik, vontatásához pedig minimum 125 LE teljesítményű erőgép szükséges.PronarA bálák szállítására és kezelésére két gépet is láthattunk a Pronar kínálatából. A T023 bálaszállító pótkocsi hengerbálákkal teljesen megrakodva mutatkozott be a vendégek előtt. A bálák gazdaságos, biztonságos és hatékony szállítása ma már csak ilyen speciálisan bálaszállításra kialakított szállítójárművekkel valósítható meg. A kitolható hátsó kerettel rendelkező pótkocsi rakfelülete 26,2 négyzetméterre bővíthető. PronarA pótkocsi teherbírása 11,3 tonna, a rakfelület padozata pedig 3 mm vastag acéllemezből készült. A pótkocsi mellső és hátsó határoló keretei állítható szögűek. A Z245 önrakodó bálacsomagoló 1,8 méter átmérőjű, 1,5 méter szélességű, és 1100 kg tömegű bálák csomagolását tudja elvégezni. PronarA bálacsomagoló a traktor külső hidraulikáját használja működéskor. A csomagolót hidraulika-elosztó tömb segítségével működtethetjük, amelyet el lehet helyezni a traktorfülkében is. A csomagoló töltőkarjait hidraulikus motor hajtja (munkahenger), és a becsomagolt bálákat közvetlenül a forgórészre szállítja.

Locust, Köckerling, Hardi
Bemutatásra került a Hardi Commander széria egyik modellje is. A permetező keretfelfüggesztésénél a lengéscsillapításról torziós rugók és hidraulikus teleszkópok gondoskodnak. A keretrendszer szakaszvezérlő motorjait a traktor elektromos rendszerének meghibásodása esetén manuálisan is lehet működtetni. HardiA Hardi permetezőit saját gyártású szivattyúval látja el, melyek kenése olaj helyett zsírral történik, így az önfelszívó, saját magát légtelenítő szivattyú számára a tartós "szárazon futás" sem okoz problémát. A Twin Force légzsákos rásegítő rendszerrel szerelt szórókeret a bemutatón is jól prezentálta, hogy képes minimalizálni az elsodródás veszélyét és az ezzel járó veszteséget. A Locust kompakt kisrakodók közül a L 753M típus mutatkozott be.

Locust

Már a rakodógépben alkalmazott komponensek, mint pl. a Yanmar 4TNV 88 BDVL dízelmotor, a Bosch-Rexroth és Poclain hidraulikus-rendszerek nyújtanak garanciát a kimagasló megbízhatóságra és a hosszú élettartamra. A rakodógép már elektromos vezérlő-rendszerrel rendelkezik, mely a korábbi változatokhoz képest tovább növeli a kényelmes és könnyű kezelhetőséget. Új gémszerkezetet kapott a modell és ennek köszönhetően a vezetőfülke elhagyása nélkül könnyen, valamint gyorsan cserélhetők a munkaeszközök.
RebellA Köckerling termékeket a Rebell rövidtárcsa képviselte, mely külső fogazású, 620 mm átmérőjű tárcsákkal van felszerelve. A domború tárcsák vágószöge 17 fok, az alávágó szöge 21 fok. Ezáltal a talaj maximum 16 cm-es munkamélységben optimálisan megművelhető és a leforgatás kemény talajnál is biztosított. A tárcsák speciális kúpgörgőkkel vannak ellátva. A kúpos tárcsaforma miatt a vágószög a tárcsa kopása mellett is egyenletes marad. A Rebell a gyakorlatban jól bevált nagy kivitelű Dupla-STS-Hengerrel van felszerelve. Ennél a hengernél a karikák egymástól eltolva futnak, így tisztítják egymást. A Dupla-STS-Henger magas teherbírást biztosít és optimális visszatömörítést eredményez.

A rendezvényen készült képeinket IDE kattintva tekinthetik meg.
A Deutz Fahr traktorokkról szerzett tapasztalatokról az Agroinform.hu Fórumában olvashat, illetve IDE kattintva oszthatja meg véleményét.