Az idei LAMMA 2016-kiállításon, a kelet-angliai Peterborough-ban megjelent a hidraulikusan összecsukható 4 m és 6 m változat is – írja a bomford-turner.com.

Az aktív TLT-hajtást nem igénylő gép elöl levő rotorjának talajba hatoló kapakései hajtják meg a rotor tengelyét, amely azután a hajtást a hátsó rotorra adja tovább. Az első rotorcsillagokon 8-8 kapa van, a hátsón csak 4. Az elöl dolgozó kapák művelőéleinek szögsebessége a gép haladási sebességének csupán 30%-a, így ezek jól fellazítják a talajt.

Az erős Duplex-lánccal meghajtott hátsó rotor háromszor olyan gyorsan forog, mint az első, ezért itt a morzsalékosító hatás érvényesül. A függesztett gép mélységtartásáról és a talaj kellő mértékű visszatömörítéséről pálcás hengerek gondoskodnak.

DynaDrive

A kétrotoros talajhajtású maró működési elve

Az első és hátsó rotor kapái a rotorcsillagok közé benyúlva egymást tisztítják. A masszív felépítésű gép egy méter munkaszélességre jutó tömege kb. 500 kg. Optimális munkasebessége 10-14 km/h között van, és ezzel általában 1 ha/h területteljesítmény érhető el a munkaszélesség egy méterére vetítve.

A sekély talajművelésre szolgáló maró köztes növények egy menetben történő vetéséhez vetőgéppel is felszerelhető. Fő alkalmazási területe azonban a lábon álló köztes növényes bedolgozása és a tarlóhántás.

DynaDriveA 6 m munkaszélességű, hidraulikusan felhajtható DynaDrive

A talajfelszín közelébe bekevert növényi maradványok hamarabb táródnak fel. Egyöntetűbb és gyorsabb a betakarításkor elhullott magvak árvakelése, amely így már hatékonyan megsemmisíthető. Ökogazdaságoknak is érdekes lehet ez a kétrotoros maró, mert például a tarackot nem darabolja fel, így az nem szaporodhat el.