Sok éve bevált megoldást láthatunk újragondolva az Új Fendt Cargo-nál – hiszen korábban a kikötőkben és hulladékfeldolgozókban alkalmazott forgó átrakodó- és rakodógépeknél már használtak hasonló technológiát, így a kezelőfülke alaphelyzetből 2-3,5 méterrel magasabbra emelhető, vagy akár bizonyos szögben hátra is dönthető. Mindezeknek köszönhetően a gépkezelőnek sokkal jobb a rálátása a rakodási- és munkafolyamatokra, jelentősen növelve a munkabiztonságot és ergonómiát.

Most végre agrárcélú rakodógépeknél is élvezhetik a gépkezelők ezeket az előnyöket!

rakodógép

Elsőként a Fendt alkalmaz emelhető fülkét az agrárcélú rakodógépeknél

Jobb rálátás a munkákra

A Fendt Cargo T955 teleszkópgémes rakodógép legfontosabb újítása, hogy hidraulikus munkahengerrel, fokozatmentesen emelhető a fülke úgy, hogy a gépkezelő szemmagassága 4,25 méter magasan lesz felső végállásban, átlagos termetnél, a talajszinthez képest. Igaz, a fülke nem dönthető, mert a rakodásnál nem szükséges (állandó fel-le mozgások), csak folyamatosan, magasban végzett munkafolyamatoknál, például daruzás.

A 950 mm széles fülke nemcsak 360 fokos kilátást nyújt a munkakörnyezetre, de rugózással kapcsolódik a saját gémszerkezetéhez. A maximális emelési magasság 8 méter villaszerelékkel, a maximum bebillentési magasság 7,5 méter szériakanállal.

Az emelhető fülke nagy előny például terményrakodásnál, mert a gépkezelő látja a rakomány eloszlását nagy térfogatú (magas oldalfalú) pótkocsikban is, de szintén előnyös bálák magas rakatokban történő deponálásánál vagy ha gazdasági épületek tárolásra alkalmas padlásterébe kell fel- vagy onnan lerakodni valamit.

A maximális teherbás 5500 kg, 600 mm-es tömegközépponttal, míg a maximum emelési magasságon 4850 kg, teljes, vízszintes gémkinyúlásnál 2400 kg, ami 4350 mm távolságú tömegközéppontot jelent. A talajszint alatt kb. -0,35 m az elérési szint. A szerelékek Z-kinematikával kapcsolódnak a teleszkópos gémszerkezethez. A rakodás végezhető hidraulikus vízszintezéssel és rögzített lengőtengelyekkel vagy ezek nélkül.

A Z-kinematikás szerelékmozgatás

A rakodás mellett fontos másodlagos funkció a vontatási lehetőség, főleg a bálaszállítási időszakban. A gép önsúlya maximum 11,8 tonna, gépkezelővel együtt (75 kg). A fékezett vontatmány maximum 15 tonna lehet, míg a vonófej maximális függőleges terhelése legfeljebb 3 tonna, például tandemes vagy tridemes pótkocsi esetén.

rakodógép

Főleg pótkocsik rakodásához vagy magastárolásnál előnyös az emelhető fülke

Főbb műszaki jellemzők

Erőforrásként 4,5 literes, 4 hengeres, 167 lóerős, névleges, de 171 LE csúcsteljesítményű (1200 n/min), 763 Nm-es (1200 n/min) motor szolgál. Az erőátvitel a Fendt CompactDrive rendszere, ami egy központi hidromotorból és mechanikus áttételből áll. Maximális sebessége 20 km/óra, de opcióban kérhető 30 vagy 40 km/órás haladás is, ugyanígy hátramenethez is. A rakodógép állandó 4x4-es meghajtású, és összkerékkormányzással rendelkezik.

A hidraulikaszivattyú 200 liter/perc kakapcitású, maximum 310 baros üzemi nyomással. Opcióban két kör kérhető a gém végére és egy csatlakozás hátra, 100, illetve 64 liter/perc kapacitással.

rakodógép

A rakodógép állandó 4x4-es meghajtású, és összkerékkormányzással rendelkezik

A gép hossza 5635 mm, szélessége abroncsozástól függően 2475-2750 mm, magassága alaphelyzetben 2650 mm. Tengelytávja 3250 mm, nyomtáv 2050 mm, maximális szabad magasság 425 mm, a legkisebb fordulási sugár 3,98 méter a külső íven futó kerekeknél mérve, míg villaszerelékkel a külső ív 4,83 m sugarú. Szirabroncsozás 460/70 vagy opcióban 500/70 R 24, de kérhető 600/55 R 26,5-ös is.

Kép és szöveg: www.fendt.com