A „VarioDrive”-val egy teljesen új hajtásláncot fejlesztett ki a Fendt. Hagyományos megoldás volt eddig, hogy a nyomaték hátsó kerekekhez a hajtóművön keresztül jutott és bekapcsolt összkerékhajtás esetén egy állandó áttételen keresztül az első kerekekhez is. Az új VarioDrive révén a mellső tengely egy külön hajtóműkihajtás révén függetlenül a hátsótengely meghajtásától meghajtható. Az ismert Vario hajtóművet fejlesztették tovább, amely így mindkét traktortengelyt külön hajtja.

Fendt

A VarioDrive hajtómű mechanikus-hidraulikus teljesítmény-elágaztatáson alapul. Egy szivattyúval és két egymástól független hidromotorral rendelkezik, amelyek elkülönítve a mellső-, illetve a hátsó traktortengelyeket hajtják. A traktor hátsó tengelyét hajtó hidromotor, egy hidraulikus-mechanikus teljesítmény-elágaztatáson – bolygómű és összegző-tengelyen keresztül – a teljes sebességtartományon keresztül hajtja a hátsó tengelyt. A másik hidromotor közvetlen összeköttetésben áll a traktor mellső tengelyével, és főképp a talajon gondoskodik a nagy vonóerőről.

Fendt

A mellső- és a hátsótengely-meghajtás átfedése révén a hajtómű teljes kimenő teljesítménye folyamatosan, megszakítás nélkül a teljes menettartományban (0-60km/óra között – menettartomány kapcsolás nélkül) rendelkezésre áll. Mivel a mellső traktortengelyt hajtó hidromotor kb. 25km/óra feletti haladási sebesség esetén már nem juttat nyomatékot a mellső kerekre (nem hajtja), így a hidromotor és a mellső kerekek hajtása automatikusan szétkapcsolásra kerül. Ezzel a technikai megoldással javul a haladás során a traktor hatásfoka az elmaradó veszteségek miatt, ami a közúti közlekedés (szállítás) hatékonyságát növeli.

Fendt

Az ezüstéremmel elismert új fejlesztésű hajtás rendszert a Fendt 1000 Vario sorozatba építették be, melyet a nemzetközi nagyközönség előtt először az AGRITECHNICA-n mutatnak be.

Ugyancsak a Fendt 1000 Vario szériában vezetik be a Fendt Grip Assistant gyakorlatorientált, intelligens asszisztencia-rendszert, amelyet teljes mértékben a Vario terminálba integráltak. Megalapozott mezőgépészeti szakismeretek kombinálva intelligens algoritmusokkal és dinamikus szimulációs modellekkel, és mindez a Fendt 1000 Vario-ra és az illeszkedő munkagépeire adaptálva segítik a gépkezelőt, a megfelelő súlyozás és ideális abroncsnyomás kiválasztásában.

Kevés és egyszerű alapadatok bevitelével, a vontatási mód (alsó húzó, vonókar, stb.) kiválasztásával, az üzemeltetési körülmények (egyszerű, normál, nehéz), az abroncs (gyártó és méret), illetve a munkagép fajtájának (eke, tárcsás borona) megadásával a gépkezelő gyorsan lekérdezheti a Fendt Grip Assistant rendszerből a kívánt paramétereket. A gyakorlat számára fontos rugalmasságot megőrizve a különböző munkakörülményekre tekintettel két üzemmód közül választhat a gépkezelő: Speed Select és Ballast Select.

Fendt

Speed Select (sebesség kiválasztása)
Amennyiben a gépkezelő előre tudja tervezni az elvégzendő munkát és már a telephelyen ideális módon tudja a gépet konfigurálni, akkor a Speed Select üzemmódot választja. Az alapadatok és a munkafolyamat során megkívánt sebesség bevitelét követően a Grip Assistant megadja, milyen optimális súlyozással és abroncsnyomással célszerű a traktort üzemeltetni. A javasolt nyomás a terminálban az abroncsnyomás szabályzó VarioGrip rendszer számára megadható és be is állítható vele.FendtBallast Select (súly kiválasztása)
A Ballast Select üzemmód kiválasztására akkor kerül sor, ha a súlyozási „körülmények” adottak, pl. a traktor már a szántóföldön van, illetve a súlyok változtatására egyéb okból nincs lehetőség. A Fendt Vario Grip Assistant kiszámolja a megadott alapadatok és a megadott súlyozás alapján az optimális abroncsnyomást, és egy ajánlást ad az alkalmazandó sebességtartományt illetően.A munkának megfelelő súlyozás és a korrekt abroncsnyomás alkalmazása jelentősen befolyásolja a szlipből (kerékcsúszás) és gördülési ellenállásból adódó teljesítményveszteségeket.

A traktorban rejlő teljesítménypotenciál a fentiekkel jobban kihasználható és ezáltal az üzemanyag-fogyasztás csökkenthető. Különösen az új Fendt 1000 Vario változtatható összkerékhajtásával kombinálva, a Grip Assistant rendszer tökéletes környezetet teremt a gép teljesítményének hatékonyabb kihasználására és a teljesítmény –talajszerkezetet kevésbé károsítva – talajra juttatására.