A megpúpozott kocsinál a tető bezárásával a többlet (púp) egyszerűen letolódik, míg a ponyvás megoldásnál sajátkezűleg kell ezt lelapátolni, hogy a ponyvát el tudjuk húzni. A ponyva általában ezt nem sokáig bírja.

A nyitható tetőt ezzel szemben masszív vaskeret-szerkezettel, és hosszúéletű, szakadásbiztos ipari ponyvával szerelték fel. A nyitható féltetők átfedik egymást 15 cm-rel, így a szerkezet teljesen esőbiztos, vízálló. A stabil, hosszában megosztott tetőkonstrukciónak és a felszegecselt ponyvának köszönhetően 12 méter hosszúságig építhető.

Az oldalra lenyitott féltetők nem akadályozzák a rakodást, 10 másodpercen belül hidraulikusan nyithatók és zárhatók. E gyorsaság előnyét például egy hirtelen lezúduló eső vagy jégeső esetén érezhetjük igazán.

A traktorosnak nem kell kiszállnia, és kézzel a ponyvát eltekernie, ami a gyakorlatban sokszor megakad, ezáltal a lehetséges baleseteket is elkerülhetjük.

Előnye, hogy a hidraulika elromlása esetén a tető mindig zárva marad. A Fliegl mérnökei rájöttek arra, hogy az emelőszerkezet állási szögének megváltoztatásával a tető a hidraulika elromlása esetén sem fog magától kinyílni. Gyors menetnél is zárva marad, így a szél se fújja el a könnyű rakományt. Tehát a közlekedési biztonság is mindig adott.



Fórum a témában: