A hannoveri kiállításon mutatta be a Deutz Fahr az új földgázüzemű traktorjának prototípusát. A motor egy Deutz-Fahr 5120C traktorban került kipróbálásra, amelyen a fülke hátsó részére, a két hátsó tartóoszlop köré alakították ki a földgáztartályt, amely összesen 231 liter gáz tárolására alkalmas. Ezzel az elhelyezéssel a tartályok nem zavarják a fülkéből való kilátást.

Deutz Fahr

Az október 23-án lezárult vizsgálatok eredményei alapján a földgázüzemű motorral szerelt erőgépnek 10-12%-kal alacsonyabb a szén-dioxid kibocsátása, mint a diesel motoros változatnak, a metángáz kibocsátása pedig gyakorlatilag nulla. Mindezeket a kedvező értékeket úgy érték el, hogy a motor teljesítményét sikerült megtartani. A motor járása jóval csendesebb, mint a diesel üzeműnek, és így mindenféle utólagos bonyolult füstgázkezelő rendszer nélkül teljesíti még az Euro V-ös emissziós normákat is. A fejlesztést a Német Szövetségi Környezetvédelmi Alapítvány (DBU) támogatta.