Impozáns látványt nyújtott a felsorakoztatott számtalan New Holland erőgép között, a T8 széria egyik tagja, amely a magyar nehézuniverzális traktorpiac egyik meghatározó szériája. Az a kerékfelszereltség feltétlenül említést érdemel, mivel a kiállításon a 410 lóerős változat mellső és hátsó tengelye is ikerkerékkel volt felszerelve, melynek ebben a formában való alkalmazása jelentősen csökkenti a káros talajtömörödés mértékét.

New Holland T8 ikerkerékkel – fotó: Agroinform.hu

Törzscsuklós nagytraktorokkal mindössze két standon találkozhatunk. A Kirovec K424 traktor a januári kőbányai premier óta már a sokadik hazai rendezvényen mutatkozik be. Ezúttal a bábolnai szakvásár látogatói ismerkedhetnek meg vele. A szentpétervári traktorgyár újdonsága 6,65 literes, 6 hengeres orosz YAMZ dízelmotorral szerelve, 240 LE teljesítményű.

Az erőátvitelről elektrohidraulikus, automata kapcsolású váltó gondoskodik 40 km/h maximális sebességet biztosítva. A hajtott tengelyek önblokkoló differenciálművel rendelkeznek, a mellső tengely laprugós lengéscsillapítású felfüggesztéssel kapcsolódik a vázhoz. A traktor vezetőfülkéje biztonsági kivitelű, légkondicionált kabin.

Kirovec K424 Bábolnán is bemutatkozott  – fotó: Agroinform.hu

A kanadai Versatile 405 traktort sem kell már nagyon bemutatni itthon. A nagymúltú gyár kiváló súlyelosztású törzscsuklós nehéztraktorai megbízható, iT4 Cummins QSX motorok segítségével biztosítják a nyomatékot,4 különböző teljesítményben, 375-460 lóerő között. Az erőátvitelről a szintén hosszú élettartamú, 40 km/h maximális sebességű, 16 fokozatú, CAT Powershift váltó gondoskodik. A vezetőfülkék, standard és De Luxe kivitelben is maximális kényelmet biztosítanak a hosszú munkanapokra is.

Versatile 405 traktor – fotó: Agroinform.hu

A New Holland kombájnkínálanak CX és CR családjait is több modell képviselte. Ezek közül az egyik a gumihevederes járószerkezettel szerelt CR 9.80, rotoros leválasztó rendszerű betakarítógép. Az elmúlt napokban hirtelen lezúdult, özönvízszerű csapadék főleg a dunántúli gazdák számára igencsak megnehezíti a betakarítási munkákat. Ilyenkor jó szolgálatot tehet egy nagy teljesítményű arató-cséplő gép, amely talajkímélő, páratlan terepjáró képességű, SMART TRAX™ gumihevederes járószerkezettel van szerelve. A 4 pár teherviselő görgő páronként gumiszilent csillapítással és függetlenül horizontális és vertikális elmozdulásra képes. A járószerkezettel a kombájn maximum vonulási sebessége 30 km/h.

New Holland CR 9.80 kombájn SMART TRAX™ járószerkezettel – fotó: Agroinform.hu

A VERSATILE kombájnkínálat legkisebb tagja, a NOVA 330 több hazai rendezvény után a Bábolnai Gazdanapokon is bemutatkozott. Az új kompakt kombájn olyan kategóriát testesít meg, amely régóta hiányzik már többek között a nyugat-európai és a hazai kombájnpiacról is. A nyolc verőléces, 1200 mm cséplőszélességű, 600 mm-es átmérőjű cséplődobot kategóriájában a legnagyobb, 154 fokos átfogási szöggel veszi körbe a pálcás dobkosár, amely így igen nagy, 0,93 m2-es leválasztási felületet biztosít.

A Versatile NOVA 330 kompakt kombájn a bábolnai vásáron fotó: Agroinform.hu

A cséplődobból kikerülő szalmás keveréket egy 4 lapátos utóverő továbbítja a 4 lépcsős, 3,6 méter hosszú 4 darab szalmarázó ládára, melyek teljes leválasztófelülete 4,3 m2. A vezetőfülke és annak kezelőszervei a Versatile kombájnoknál megszokott elemekből kerültek összeállításra. A rostalamellák beállítását és a szalmaszecskázó be- és kikapcsolását kivéve minden munkavégző funkciót a vezetőülés mellett jobb oldalon található kezelőpanelről gombnyomásra vezérelhetünk. Az aktuális üzemi jellemzőkről az Adviser II fedélzeti információs rendszer ad tájékoztatást.

A GI-GA Farm Kft. által kiállított ZDT MEGA pótkocsi – fotó: Agroinform.hu

A GI-GA Farm Kft. által kiállított ZDT MEGA 20 LINE, a 13, 18, 20, 25, és 33 t össztömeggel elérhető, sokoldalú pótkocsialváz-család egyik tagja. Az alsó bekötésű vonórúd rugózott, így maximális vontatási sebesség esetén is egyenletes a pótkocsi futása. Kiegészítőként hidraulikus kiemelőszerkezet csatlakoztatható az alvázhoz, mely segítségével egyszerűen és gyorsan cserélhetőek a különböző felépítmények, mint pl. szervestrágyaszóró, billenőplatós, tartályos, rönkszállító, illetve egyéb felépítmény. A tandem, illetve tridem ADR futóművek hátsó kerekei hidraulikus kényszerkormányzottak, sőt utóbbinál a mellső tengely is. A vontatáshoz számos vonófej-variációhoz kialakítható a vonórúd.

A Fliegl DDK 240 pótkocsi a Gazdanapokon – fotó: Agroinform.hu

A Fliegl DDK 240 háromtengelyes – három oldalra billentő pótkocsi 24 tonnás össztömeggel rendelkezik. A felépítmény magas minőségű acélból készült, homokszórt, merítve alapozott kétkomponensű festékkel felületkezelve. Az egy darabból formázott alváz hegesztett, horganyzott kivitelű. A felépítmény befogadó kapacitása magassítóval bővíthető, amennyiben nagy térfogat tömegű anyagok szállítása ezt megkívánja. A háromtengelyes, DDK 240 típus háromféle platóhosszúsággal választható.

18 tonna teherbírású Wielton pótkocsi 18 tonna teherbírású, pótkocsi – fotó: Agroinform.hu

Ugyancsak a nagy kapacitású szállítású egyik eszköze lehet a lengyel Wielton PRC-2HP tandem tengelyes, hátrabillenő felépítményű, 18 tonna teherbírású pótkocsi. A felépítménye 24 köbméteres befogadó kapacitású, vonórúdja pedig pneumatikus lengéscsillapítású. A hátfal automatikus nyitású-zárású, a vázszerkezet pedig nagyszilárdságú acélból készült. A tengelyek BOOGIE - laprugós felfüggesztéssel csatlakoznak a vázszerkezethez.