A román „IRUM Reghin” vállalat – kutatóhelyekkel együttműködve egy több mint 10 éves szünetet követően egy 100%-ban román tervezésű és gyártmányú traktort tervezett, amelynek sorozatgyártását TAGRO néven 2019-ben tervezik elkezdeni, az első évben mintegy 200 gép értékesítésével – írja a romaniajournal.ro. Később az évente kibocsátott mennyiséget fokozatosan növelik.

A TAGRO modellek kompakt kivitelezésűek, könnyen kezelhetőek, mechanikus sebességváltóval szereltek – olvasható a traktor leírásában. A legnagyobb TAGRO modellt 102 lóerős, F5, diesel, négyhengeres, Common Rail befecskendezésű, turbófeltöltővel rendelkező, intercooler FPT motor hajtja, ami megfelel a IV. szintű kipufogógáz-kibocsátási határértékekre vonatkozó előírásoknak.

A modellek a 80-110 lóerős teljesítményosztályba soroltak, jellemzőjük a 12 sebességes mechanikus váltó, a 4×4 kapcsolási lehetőség, a hidraulikus kormányzás és a többtárcsás fék.

TAGRO

Háromféle TAGRO modell forgalmazását kezdik meg – fotó: irum.ro

A traktorok hidraulikus rendszerét egy 60 l/perc maximális szállítási teljesítményű hidraulikus szivattyú szolgálja ki. A hidraulika rendszer összesen három szakaszból áll, amelyek mechanikusan, a gépkezelő által a fülkéből, a bal oldali konzolon keresztül vezérelhetők. Ezek a hidraulikus részegységek konfigurálhatók annak érdekében, hogy az erőgéphez csatlakoztatott valamennyi eszköz által támasztott követelménynek megfeleljenek.

A hátsó, hárompont függesztő szerkezet II. kategóriás, a vezetőfülkéből vagy külső vezérlőegységgel mechanikusan vezérelhető, helyzet- és terhelésszabályozóval ellátott, auto-lift funkcióval működik.

A vezetőfülkében automata légkondiciónáló és levegő-szűrős szellőztető rendszer gondoskodik a mindig ideális légkörről; a hátulsó ablak és a pneumatikus vezetőülés is fűthető.

A jelenleg 50 román mérnököt foglalkoztató vállalat létrehozása mintegy 2,65 millió eurós tőkével történt. Az új traktor kidolgozása mintegy négymillió eurót igényelt, amelyet az IRUM főrészvényese biztosított. A modern berendezésekkel (rádióvezérlés, kondícionálás) ellátott TAGRO traktort eddig Romániában és Olaszországban tesztelték, főleg kis és közepes vállalkozásoknak szánják, és külföldön is szándékoznak értékesíteni.

Jellemzők Legkisebb modell
(86 lóerő)
Közepes modell
(95 lóerő)
Legnagyobb modell
(102 lóerő)
Nettó tömeg 3.800 kg
Üzemanyag-tartály 110 l
Hengerűrtartalom 3.387 cm3
Maximális forgatónyomaték 354 Nm
(1400 fordulat / perc)
395 Nm
(1400 fordulat / perc)
430 Nm
(1400 fordulat / perc)
Gumiabroncs Első: 360/85 R 24
Hátulsó: 460/85 R 34
Emelőkapacitás 2.200 kg
Szélesség 2.250 mm
Hosszúság 3.800 mm (4.400 mm)
Magasság 2.800 mm + 50 mm

Az Agroinfrom piacterén rengeteg használt és új traktor között böngészhetsz, ha pedig megvitatnád a tapasztalataidat más gazdákkal az egyes erőgépmárkákról a Fórumunkban több topikban is megteheted.