Az új T széria bizonyított és most a hasonlóan sikeres elképzelés lett bemutatva, csak az alacsonyabb kategóriájú traktorokban, ami sokkal kompaktabb, mint ezelőtt. Az új N szériás traktor a legerősebb 4 hengeres traktor a világon. Az Agco Power-Tier 4-es motorja képes 185 LE teljesítményt és 730 Nm nyomatékot előállítani. A Valtra mindig is úttörő volt a nagyteljesítményű 4 hengeres motorok előállításában. Már 1969-ben a Valmet 1100-as modellje, a világ első 4 hengeres turbófeltöltős motorjával lett bemutatva a maga 115 LE lenyűgöző teljesítményével. Azóta a Valtra megtartotta a világ legerősebb 4 hengeres traktora címet az M és N szériás traktorjaival.

ValtraAz új kabin teljes kényelmet biztosít minden munka során
A negyedik generációs N széria kabinja hasonlít az új T széria kabinjához. A kabin kiváló kilátást biztosít az akár 6,5 m2 üvegfelületen keresztül minden irányban és különösen csendes, kevesebb, mint 70 dB. A kabint kívánt igényekhez lehet igazítani a különböző elemekkel, például TwinTrac, hátrafelé néző munkaállás, fűtött szélvédők, nagyszögben működő ablaktörlő. Azok a vásárlók, akik sok homlokrakodós munkát végeznek, kiegészíthetik a kabint egy tetőablakkal, amely kivételes kilátást biztosít a munkaeszközre minden pozíciójában.

Az N széria elérhető 1 vagy 2 ajtós opcióban is. Új opcióként jelent meg a SkyView erdészeti kabin, amely megnövelt kilátást biztosít a hátsó munkaállásból felfelé is, egy ablaktörlős tetőablakon keresztül. Más erdészeti opciók is választhatók, például keskenyebb sárvédők, 160 literes acél üzemanyagtartály. Az üzemanyagtartály alapmérete 250 liter, az opciós méret 300 liter és az Adblue tartály térfogata 45 liter.

A Powershift forradalom folytatódik
A negyedik generációs T széria kezdte a forradalmat a powershift-es váltókban, elsőként megvalósítva a powershift használatát, mint fokozatmentes váltót. A powershift-es traktorok különböző vezérlés-opciókkal lettek ellátva, magában foglalva a HillHold, az illesztett Hydraulic Assistant és ASR traction módokkal, amely megkönnyíti a traktor használatát, valamint megnöveli a termelékenységet és hatékonyságot megerőltető feladatok során is.

Az ASR teljesen új fejlesztést képvisel a traktorpiacon. Hasonlóan, mint a személygépjárművekben, az ASR csökkenti a motorerőt, ha a szenzorok és a keréksebesség a beállított értékeket túllépik. Az ASR mögötti gondolat az, hogy segítsük a vezetőt elérni a legjobb vonóerőarányt és üzemanyag-hatékonyságot, mialatt elkerüljük a talaj roncsolását.

Optimális váltó minden feladatra
Az új N szériához széleskörűbben lehet választani váltót, mint valaha: Hitech, Active, Versu és Direct. Az első három modell 5 fokozatú powershift váltós, míg a Direct fokozatmentes. Az Active, Versu és Direct váltók terhelés érzékelős hidraulikával vannak felszerelve, melyekhez 115, 160, 200 liter/perc szállítási kapacitású szivattyú választható. A Hitech modellhez rendelhető szivattyúk 73, illetve 93 liter/perc szállítási kapacitásúak. Az Active és Hitech modellekben a hidraulikavezérlés mechanikus, a Direct és Versu modellekben elektronikus. Maximálisan 11 hidraulikus blokkal kérhető a rendszer és a blokkok közül 4 vezethető ki a fronton. Az N104, N114 és N124-es modellek HiTech modellben elérhetőek, míg az N134, N154 és N174 elérhetőek Active, Hitech és Versu modellekben is. Az N104, N114 és N124-es modellek kérhetők HiTrol turbina kuplunggal. A TLT 3 sebességű és a menetsebesség-arányos TLT kapható hozzá, amelyet az erdészeti és szállító cégek közkedvelten választanak.

AGCO Power Tier4-es motor-úttörő az SCR Only technológiában 2009 óta
Az AGCO Power 2009 óta SCR Only rendszert alkalmaz, szisztematikusan fejlesztve a rendszert. Az eredmény a legüzemanyaghatékonyabb és legkészségesebb motor a piacon. Az N104, N114 és N124 modellek 4,4 literes 4 hengeres AGCO Power motorral vannak felszerelve, míg az N134, N154 és N174 modellek 4,9 literes motorral vannak ellátva. Az SCR rendszer gondját viseli a kipufogógázoknak diesel részecskeszűrő vagy kipufogógáz újracirkuláló rendszer nélkül. Az SCR Only rendszer csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és megnöveli a motorélettartamot.

A Valtra SIGMA Power rendszer további 10 LE teljesítményt biztosít, amikor a TLT eléggé terhelve van. Az N174-es modellben a SIGMA+ további 20 LE-t biztosít. Minden modell része a szállítási boost funkció, amely extra erőt biztosít, mikor országúton halad a traktor.

Az N114 és N154 képviselik az EcoPower-es modelleket, ahol a vezető választhat az Eco és normál mód között. Eco módban a motorfordulat 10-20%-kal kisebb és a maximális nyomatékot alacsonyabb fordulaton lehet elérni. Eco módban az elérhető üzemanyag-megtakarítás 10% a normál vezetési módhoz képest.

Modell Teljesítmény +Erőtartalék Sebességváltó
HP kW Nm HP kW Nm HiTech Active Versu Direct
N104 105 77 470 115 85 510 X
N114e 115 85 540 125 92 570 X
N124 125 92 550 135 99 580 X
N134 135 99 570 145 107 620 X X X X
N154e 155 114 660 165 121 700 X X X X
N174 165 121 680 185 136 730 X X X X

Modellek

Könnyű használat és karbantartás
A negyedik generációs N szériás modellek forduló köre csak 4,5 m, a tengelytávja 2665 mm, így létrehozva egy kimagaslóan mozgékony traktort homlokrakodós munkákhoz és egy különösen stabil traktort az országúton. A hasmagasság eléri a hihetetlen 55 cm-t, amely alkalmassá teszi a traktort erdészeti munkákhoz, hóekézéshez, aratáshoz és földmunkákhoz. A szerviz közötti idő 600 óra, ezáltal csökkentve a költségeket és az állási időt a szezon során. A megtervezett karbantartás gyorsabban kivitelezhető, mint valaha. A napi ellenőrzés során elég csak 5 pontot teljesíteni.

Sok új opció
Az N szériás traktorok egyénre szabhatóak a szükségleteknek megfelelően, a finn Valtra gyár által támogatva. Opciók és elemek százai választhatók, létrehozva a variációk millióit. A választható listán belül van 7 szín, forgócsuklós frontcsatlakozás és segédmelegítő. Természetesen az új N széria felszerelhető telemetriával és AutoGuide 3000-el kormányzást segítő eszközökkel is. Ha az eddigi opciók és elemek még mindig nem elegendőek, a vásárló traktora még inkább tovább személyre szabott lehet a Valtra Unlimited által, ahol még az ég sem korlát.

Valtra

fotók: valtra.com