Az együttműködés nem új keletű, a két cég korábban is dolgozott együtt, sőt a Navistar már kisebb részesedést is szerzett a San Diego-i központú startupban. A járműgyártó vállalat ügyvezetője, Persio Lisboa úgy véli, az önvezető technológia egyre jobban terjedni fog az iparágban és komoly hatással lesz az ügyfeleik üzleteire is. Arra számít, az együttműködés révén a tehergépkocsik dizájnja és a rendszerintegrációs lehetőségek jól kiegészítik az innovatív autonóm technológiát – írja az IoT Zóna.

Az olcsóbb és biztonságosabb közúti szállítás korszaka kezdődhet (a kép illusztráció) – fotó: Pixabay

A kaliforniai székhelyű kínai startup számos megállapodást kötött nagy szállítmányozó cégekkel, hogy létrehozzák az első autonóm hálózatot. A rendszer az önvezető járművekből, digitálisan feltérképezett útvonalakból, stratégiailag elhelyezett terminálokból és TuSimple Connect autonóm működést felügyelő rendszerből áll fel.

Az így kialakított hálózat segítségével lehetővé válik az Egyesült Államok délnyugati részéből kiinduló, alacsony költségű, sofőr nélküli, távolsági teherszállítás – közölte Cheng Liu, a TuSimple elnöke. Az elképzelések szerint a negyedik szintű önvezetésre képes kamionok tömeggyártása 2024-től indulhat be, és elsősorban az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikó területén értékesítenének.

Egyébként az USA-ban már működik egy 40 autonóm gépkocsiból álló TuSimple-flotta, amely Arizona és Texas között szállít árut. Azonban ezekben a gépekben egyelőre még mindig ül egy sofőr, aki szükség esetén átveszi az irányítást. A vezető nélküli tesztek jövőre kezdődhetnek, ami azért óriási dolog, mert eddig a világon sehol nem folytattak olyan kísérletet közúton, amikor nem volt sofőr a fülkében.