Az 1997-ben alapított Geely Autónak ez lesz a 23. modellje és az első elektromos pick-upja, amely sorozatgyártása már november 9-án elkezdődött a Shandong tartománybeli Zibo Smart gyárban. Igaz, egyelőre még csak Kínában értékesítik, 178.800 jüanért, ami 24.600 USA dollárnak felel meg.

pick-up

pick-up

Új elektromos pick-up: Radar RD6 a Geelytől – fotók: www.global.geely.com

pick-up

pick-up

A legelső példányok. Ünnepélyes gyártáskezdés – fotók: www.global.geely.com

pick-up

Már itt is a legkorszerűbb gyártósor dolgozik – fotó: www.global.geely.com

Főbb jellemzők

A karosszéria szintén a legkeresettebb, 5 személyes, 4 ajtós kivitel. A Geely SEA EV-nek szánt platformjára épülő RD6 méretei nemcsak az amerikai piacra szánt középkategóriás pick-upokéval, de az Európában kapható típusokéval is közel azonos: 5260 milliméter hosszú, 1900 milliméter széles és 1830 milliméter magas, tengelytávja pedig 3120 milliméter. A szabadidősnek tervezett pick-up elöl-hátul független felfüggesztéssel rendelkezik.

Forma és felszereltség

Ami a formavilágot illeti, a Radar RD6 eléggé hasonlít a Geely Haoyue SUV-ra (a tengerentúli piacokon Okavango néven árulják), beleértve a külsőt (természetesen a plató kivételével) és a belső teret, amely szinte azonosnak tűnik. Ez azt sugallja, hogy a Geely részben a meglévő elemekből dolgozott annak érdekében, hogy az RD6 hamarabb piacra kerüljön. Igaz, a közös elemek a gyártásköltséget és javításokat is racionalizálják.

A Geely szerint a Radar RD6 a személyautókhoz hasonló vezetési tulajdonságokkal rendelkezik, köszönhetően a független kerékfelfüggesztésnek mind a négy keréknél.


Az utastérben két 12,3 hüvelykes képernyő, egy 9 hüvelykes, színes head-up display, 72 színű környezeti világítás, mesterségesintelligencia-alapú hangvezérlés, 55 hüvelykes panoráma- napfénytető és még sok minden más található. Összesen 12 különböző 2+ szintű intelligens vezetéstámogató funkció áll rendelkezésre.

A plató térfogata oldalfalig mérve 1200 liter, az RD6 emellett egy kis, 70 literes csomagtartóval is rendelkezik elöl, és összesen 48 liternyi tárolórekesz van a hátsó ülések alatt.

Az elektromos pick-up hasznos teherbírása 450 kilogramm, de a konkrét vontatási kapacitást nem hozták nyilvánosságra. A Geely azonban azt állítja, hogy a platform akár 3000 kilogramm vontatására is alkalmas. Sajnos az RD6 (egyelőre) csak hátsókerék-meghajtással készül, ellenben négyféle vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon lévő forgókapcsolóval.

pick-up

pick-up

A SUV-kínálatból átvett részletekkel is találkozhatunk – fotók: www.global.geely.com

pick-up

pick-up

pick-up

A megszokott praktikus platókialakítás és többféle elektromos csatlakozó kikapcsolódáshoz vagy munkához – fotók: www.global.geely.com

Elektromos megoldások

A plató egy 6 kW-os központi csatlakozópanellal van felszerelve, amely összesen 6 darab különböző dugaljjal rendelkezik, beleértve a mobil áramellátást, a járműről járműre (V2V) történő áramellátást, a 220V/10A és a 220V/16A áramellátást.

A gépkocsi háromféle akkucsomaggal kapható: a 63 kilowattórás 400 km, a 86 kWh-s 550 km, míg a 100 kWh-s 632 km hatótávot biztosít (kínai CLTC-tesztciklus szerint), utóbbi már versenyképes hatótávban egy dízeles pick-uppal. Ez az akku NMC típusú lítium-ion kivitelű.

Valamennyi akkumulátorcsomag alkalmas a legfeljebb 120 kW-os gyorstöltésre. A gépkocsit egy 200 kilowatt (272 lóerő) teljesítményű motor hajtja, és 6 másodperc alatt sprintel nulláról 100 km/órára.

Célközönség

A szolid paraméterek kapcsán (teherbírás, csak hátsó meghajtás) a Geely elmondta, hogy a Radarral elsősorban a városokban élő fiatal vásárlókat célozza meg, akik hétvégéken időnként a tengerpartra vagy a hegyekbe autóznak kirándulni, túrázni vagy horgászni. Ez egyértelműen egy életstílus-pick-up, és nem a kemény felhasználóknak szól (farmerek, építőipar, bányászat stb.).

pick-up

pick-up

pick-up

A Radar RD6 inkább szabadidős célú pick-up – fotók: www.global.geely.com

Szöveg: www.insideevs.com