kombájnA kombájnok előkészítése a téli pihenőre mindenekelőtt az alapos tisztítással kezdődik. Ezzel kapcsolatban van, aki a meleg vizes, nagynyomású mosásra esküszik, míg mások ezt teljesen kizárják, és csak a levegős tisztítást javasolják. Mindkettőnek megvan az előnye és hátránya. A levegős tisztításnak óriási előnye, hogy nem fog korróziót előidézni a csapágyakban, a szíjtárcsák környékén, de még az elektromos berendezéseknél, csatlakozóknál sem történik oxidálás. kombájnViszont egy olyan sáros őszi betakarítás után, mint a mostani, nem lehet eltekinteni a járószerkezetek, a sebességváltó és környékének nagynyomású mosásától. Ezt viszont mindenképpen kombinálnunk kell a mosást követő zsírzással és az azt követő járatással. Lényeges, hogy ha valamilyen szennyeződés vagy nagy mennyiségű víz bekerült a gépegységekbe, akkor azt tiszta zsírral a lehető leghamarabb ki kell onnét szorítani. Megjáratjuk a gépet, a variátort, ha kombájnról beszélünk.kombájnA tisztítást követően a tárolásra való előkészítést kezdjük az adapterekkel. Lehetőség szerint a kifényesedett lemezfelületeket, középre hordó csigákat rögtön fessük le! Ezek a részek meghálálják a törődést a következő szezonban, amikor elkezdődik a betakarítás, mert nem tudjuk, hogy akkor majd milyen állományban fogunk dolgozni. Egy aszályos esztendőben, gyenge terméseredményeknél, rozsdás középre hordó csigával 2-3 napba telik, mire megfelelően lehetett dolgozni.kombájnA kombájnon minden olyan egységet, amelyik kapcsolatba kerül a terménnyel, terménymaradványok találhatóak, és ezek eltávolítása, az utánuk való tisztítás az egyik legfontosabb feladat. A csigavályúk, magfelhordó elevátor ajtók kinyitása, kifújatása, kijáratása, magtartály kitisztítása mind történjen meg. Lényeges, hogy nyissuk ki ezeket, mert ha úgy hagyjuk, be fognak korrodálódni, és a rágcsálóknak is táplálékot biztosítanak. kombájnTehermentesítsük az ékszíjakat, viszont ne felejtsük el, hogy a következő szezonban mindet vissza kell majd állítani a megfelelő pozícióba, ezért nem árt, ha fellazítás előtt bejelöljük a kifeszített helyzetüket. A motornál ne lazítsuk meg a szíjakat, mert az esetek 90%-ában automata feszítővel rendelkeznek.
kombájnAz újabb kombájnokat már műanyag üzemanyagtankkal szerelik, de a 80-90-években gyártott modellek még fémlemezes tartállyal készültek. A fém hátránya, hogy az üzemanyagszint fölött, ahol már csak levegő van, elkezd korrodálódni, melyet legkönnyebben a tartály üzemanyaggal való teletöltésével előzhetünk meg! Műanyagtartályok esetében is megjelenhet a pára, de az ott nem fog korróziót okozni, és le tudjuk engedni a vízleválasztó szűrőn keresztül.kombájnA következő feladat a fagyálló ellenőrzése. Itt ne csak a hűtőfolyadék fagyállóságára gondoljunk, mivel a fagyállónak van egy élettartama, amit nem tudunk mérni, ezért azt egy adott időn belül le kell cserélni, mert a korróziógátló hatása ezt követően megszűnik. A csereperiódusok időpontja a gépkönyvben megtalálható. A mai kombájnok legnagyobb része már rendelkezik klímaberendezéssel, aminek szintén fontos a tisztítása. Először a kabinszűrőt kell kitisztítani, kifújatni a párologtatót, hogy a gombák ne tudjanak megtelepedni benne. A klímaberendezést időnként, havonta legalább egyszer üzembe kell helyezni. Az ablakmosó berendezés tartályát téli szélvédőmosó folyadékkal töltsük fel.
kombájnA motorlégszűrőknél a külső szűrőt takarítsuk ki, a belső szűrőt pedig cseréljük újra. Ha ez elmarad, akkor a külső pára miatt megint létrejöhet a "sarasodás", a szűrő betömődhet, és teljesen használhatatlanná válhat. A mai kombájnok már alaposan elektronizálva vannak, gondoljunk a jelzőterminálokra, kezelőegységekre, hidraulikavezérlőkre. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor élettartamát a lehető leginkább próbáljuk megóvni, ezt leginkább az akkumulátor kiszerelésével tudjuk megtenni. Végezzünk el a folyadékszint ellenőrzését, szükség szerint pótoljuk a hiányzó mennyiséget, illetve töltsük fel időnként az akkumulátort! kombájnA másik legfontosabb, ha letakarítottuk és felkészítettük a gépet a tárolásra, az a megfelelő hely kiválasztása. Ne tároljuk a gépet gabona- és vetőmagtárolók környékén, mert azzal csak a rágcsálóknak fogunk tápanyagforrást biztosítani. Kerüljük a műtrágyatároló környékét, mert ezeken a helyeken a levegő annyira korrozív, hogy megtámadja az elektromos csatlakozókat, vezetőket, berendezéseket. A nagy értékű gépeket mindenképp fedett szín alá helyezzünk el! Egy egyszerű félereszes színnek nagy előnye, hogy kellemetlen huzatot fog eredményezni, amit nem szeretnek a rágcsálók és a gép sem fog rozsdásodni a párásodás miatt. Egy kombájn akkor fog tudni teljesen átszellőzni, ha a tisztítást követően kihúzzuk az előkészítő asztalt, a rostát.kombájnMindenképpen bakoljuk fel a kombájnt és ne úgy tároljuk a gépet, mint ahogy a fenti képen látjuk! Egy kombájn 10-16 t közötti tömegű, és a novemberi leállást követően fél év múlva fogjuk majd elővenni. A nagy értékű gumiknak nem tesz jót, ha hosszú ideig egy ponton terheljük őket. A kerekeket semmiféleképpen se szereljük le, a felbakolással csak minimálisan emelkedjenek el a talajtól.