Maga a gép jóval hosszabb, mint többi társa, ezért masszívabb, nem borulékony, így kiválóan veszi a különböző nehézségű terepeket.

A fülke és a megerősített gémszerkezet is a megszokottnál lejjebb van ültetve, belesimul a vázba, ezért is alkalmasak ezek a gépek mezőgazdasági vontatóként való használatra. A Manitou-nál úgy oldották meg a körkörös kilátást és úgy növelték a gép stabilitását, hogy a farsúlyokat gyakorlatilag beépítették a vázba. Ennek előnye, hogy a gép kisebb helyen elfér, össztömege nagy, vázszerkezete pedig igen erős. Mivel hiányzik a farsúly hátulról, így tolatásnál is sokkal kisebb az esélye annak, hogy a kezelő megtörje a gépet. A hosszabb tengelytáv, a fülke és a gémszerkezet elrendezése miatt a gép laposabb lett, szinte úgy néz ki, mint egy versenyautó.

A rakodó nevében az MLT a mezőgazdasági szériát jelenti, a 735 a hétméteres maximális emelési magasságot és a 3,5 tonnás maximális kapacitást, ez utóbbi egyébként csak behúzott gémnél érhető el. A 120-as szám a 120 lóerős, soros négyhengeres, direkt befecskendezésű vízhűtéses Mercedes OM 904 LA motort jelöli; ilyeneket építenek be az MLT 634, 735 és 845 szériájú gépek mindegyikébe.

Az LSU-rendszer azt jelenti, hogy nem a régi gépekben megszokott fogaskerék szivattyúval szerelt a Manitou új generációs rakodója, hanem axiál dugattyús szivattyúval, ami sokkal finomabb mozgásokat tesz lehetővé. A fogaskerék szivattyúnál az átáramló olaj egy adott keresztmetszeten halad keresztül, míg az axiál dugattyús szivattyúnál egy tárcsa dőlésszögét szabályozva tudja a kezelő az olaj átfolyását irányítani.

A hidrodinamikus hajtású gépben a Mercedes motor egy hidromotoron keresztül adja át a hajtást, így a teljesítménye jóval nagyobb, mint a hidrosztatikus gépeknek. Az erős felhasználásból adódóan a hidrodinamikus hajtású gépek felelnek meg igazán a magyar piac és a magyar gazdák igényeinek.