Csúszópadlós félpótkocsira kapcsolható kihordószalag és aprítóberendezés

Kimondottan konzervgyárakból vagy más zöldség-gyümölcs feldolgozókból származó komposzt, illetve aprított növényi hulladékok szállítására tervezték. Az alapkonstrukció ugyanaz, mint a normál csúszópadlós kivitelnél, ellenben vízmentesen zárt, mind a padlózaton, mind a felnyíló hátfalnál. A hátfalat nemcsak egy rövid, kihordó szalaggal kombinálták, de egy 4 darab aprítókéssel ellátott vágóbererdezéssel is felszerelték.

A kihordás kb. 2 gabonaablaknyi keresztmetszeten történik. Ezáltal nemcsak a szokásos ömlesztett ürítés, hanem a szakaszos kihordás is lehetséges földalatti tárolóba, szállítószalagra vagy szállítócsigás rendszerbe. Az aprítóegység, az esetleg összetömörödött vagy durvább rakomány szalagos ürítését segíti. A kések forgási sebességét, a szalag sebességet és a kihordási ütemét elektronikus egység hangolja össze. A félpótkocsi önsúlya 8900 kilogramm.

Csúszópadlós félpótkocsira kapcsolható csomagolószerkezet

Az állattartó telepeken mindig jelentős munkával jár a frissen kiszállított takarmányok gondos és tiszta, mielőbbi elhelyezése, szennyeződésektől mentes tárolása. A probléma megoldására a Knapen szakemberei egy meglévő típust fejlesztettek tovább, kiegészítve azt, egy speciális csomagoló berendezéssel.

A csúszópadlós félpótkocsi a farmokon is könnyen manőverezhető, mindhárom tengelye elektro-hidraulikus aktív kormányzással rendelkezik. A hátfalra alkalomszerűen is felszerelhető berendezés végzi a kihordott termény azonnali csomagolását egy erre a célra kifejlesztett és gyártott fóliaalagútba, amelybe kb. 50 köbméternyi takarmány, a teljes rakomány belefér.

Így nem kell aggódni az időjárás miatt, sikerül-e időben védett helyre juttatni a takarmányt és a lerakodáshoz is csak egy viszonylag sík terület szükséges, ahol hosszabb ideig tárolható, amit a csomagolást megbontva, majd visszahajtva fokozatosan is ki lehet hordani a jószágoknak.

Clixtar tréler

Valójában egy segédvázas, csúszópadlós cserefelépítmény, amely egy emelhető és kormányozható, illetve üresen letalpalható tengellyel rendelkezik. Lényege, hogy percek alatt egy 4 tengelyes fülkés alvázból, rugalmasan, költséghatékonyan egy 5 tengelyes, 32 helyett, 40 tonnás össztömegű tehergépkocsi alakítható ki. A felépítmény az alapjárművek közt cserélhető, a fék- és elektromos vezetékeket és a hidraulikát csatlakoztatni kell, a felépítményt pedig rögzíteni.

Tengelye BPW gyártmány, 10 tonna teherbírású, szóló abroncsozással, emelhető kivitelű és önbeálló kormányzással rendelkezik. A Clixtar közös munka eredménye, a szintén holland Veldhuizen BV-nek is fontos szerep volt a fejlesztésben. A konstrukció minden funkciója távműködtetésű: hátfalnyitás, tetőponyva mozgatás, ürítés stb. Az már nagy kérdés, hogy a rugalmatlan és elmaradott magyar jogi szabályozást ezt hova sorolná.

X-Harvester

A kiindulási alap, a HDX modell volt, ami könnyebb terepen fahulladék, mulcs, faforgács szállítására terveztek eredetileg. Ebből született meg a rövid, 9,5 méter hosszú, 49 köbméteres, kéttengelyes, kimondottan agrár célú kivitel betakarításhoz, termény- és silószállításhoz. A magas kapcsolási magasságú, speciális ballonkerekes modell úgynevezett agrár-nyergessel vagy szintállítós dolly közbeiktatásával traktorral vontatható, közúti forgalomban is részt vehet.

A korábbi változatnál leghátul volt két tengely, a második önbeálló kormányzással, a szerelvény össztömege 40 tonna lehet, de 3 tengelyes vontató szükséges. A legújabb fejlesztés, az X-Harvester szintén kéttengelyes, ellenben előrébb került a tengelycsoport, megnövelt tengelytávval és elektro-hidraulikus kormányzással. Rádió-távirányítással is kormányozható szűk helyen, gazdasági udvarokban.

Vontatáshoz elegendő egy kéttengelyes agrár-nyerges, a megengedett össztömeg legfeljebb 38 tonna lehet 4 tengelyen. Ugyanakkor a hasznos teherbírás aligha változik, mert egy 3 tengelyes vontató hozzávetőleg 1 tonnával nehezebb.

További, gépészeti cikkekért keresd fel a Gépészet rovatunkat!

Forrás: www.knapen-trailers.eu