Elsőként Fekete Györggyel, szamosszegi almásgazdával beszélgettünk a Zaslaw pótkocsik magyarországi "fővárosában". Miért nevezzük így a gazdaszemléletű Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei községet? Az interjúból kiderül!

Zaslaw pótkocsi

Miért hívhatjuk Szamosszeget a Zaslaw pótkocsik magyarországi "fővárosának"? – fotó: Sato-Gép Kft.

– Éppen most kapta vissza a pótkocsiját, amit kölcsönadott gabonahordásra. Azonban Ön első sorban nem erre használja a gépet. Kérjük, hogy meséljen egy kicsit a pótkocsiról, mi a fő profilja, milyen gazdaságot szolgál ez az eszköz?

– Vállalkozásunk fő profilja az almatermesztés, ennek a kertészeti kultúrának a kiszolgálására kerestünk annak idején minél univerzálisabb, a lehető legsokoldalúbb pótkocsit. Géptámogatás keretein belül vásároltuk meg három évvel ezelőtt a Zaslaw D737-14XL pótkocsit, és mi úgy gondoltuk, hogy ár-érték arányban akkor is a legjobb volt, és most is az egyik legjobb a piacon. Előnyei között elsőként a raktérfogatot emelném ki, ugyanis 20,5 köbméteres a mi eszközünk – és ez a méret nagyon előnyös számunkra a léalma szállításakor.

A pótkocsi platója 5,2 m hosszú és 2,42 m széles,14 tonna hasznos terhelhetőséggel. Az ajtaja 80 centiméteres és ugyanekkora magasítóval van ellátva.

pótkocsi alváza

A rendkívül stabil I-gerenda alváza – fotó: Sato-Gép Kft.

– Amikor gépbeszerzésre került a sor, miért döntöttek a Zaslaw márka mellett?

– A településünkön sokan foglalkoznak mezőgazdasággal és a gazdálkodók mindig figyelik egymás gépeit, eszközeit. Ha valaminek jó híre van, mert meg vannak vele elégedve a termelők, akkor az számít nekünk a legjobb referenciának. Így voltunk ezzel mi is, hiszen a Zaslaw márkájú pótkocsikból a mi falunkban viszonylag sok dolgozik, és minden gazda csak pozitívan nyilatkozott ezekről. Olyan kollégánk is van, aki két darabot vásárolt, annyira meg volt elégedve.

Amikor először körbejártam a gépet, úgy láttam, hogy minőségi anyagokból van összerakva, meggyőző volt a robosztussága, anyagvastagsága és igényes volt a kivitelezése.

Ezért döntöttünk mi is a Zaslaw márka mellett, és természetesen a típus is tökéletesen megfelel a gazdaságunk kiszolgálására. Azóta már mi is több éves tapasztalattal rendelkezünk, és bárki megkérdez róla, csak jót tudunk mondani.

almaszállítás pótkocsival

Léalma szállítása Zaslaw pótkocsival – fotó: Fekete György

– Mi az, amit kiemelne a pótkocsi előnyei közül?

Fontosnak tartom kiemelni a masszív és erős munkahengert, valamint a három oldalra – jobbra, balra és hátra – történő billenthetőséget.

Ki tudom használni a pótkocsi kapacitását, ugyanis szemhordásra és más terményhordásra is el szoktam menni vele bérmunkára.

ADR

Az új, 13 tonna teherbírású ADR híd adattáblája – fotó: Sato-Gép Kft.

Bevallom, hogy szeretek vigyázni a gépeimre, hiszen rengeteg munka van egy ilyen nagy értékű eszköz megvásárlása mögött. Ezért tavasszal nagyon ritkán vállalom a műtrágyaszórás kiszolgálását, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a műtrágya bármilyen prémium anyagminőséget erősen roncsol. Trágyaszállításra, faáru szállítására is inkább régebbi, megviselt pótkocsikat használok.

Úgy gondolom, hogy kellő megbecsülés mellett egy életre kiszolgálhat ez a Zaslaw pótkocsi, hiszen az eddigi munkák meg sem látszanak rajta.

almaszállítás pótkocsival

Nagy segítség a három oldalra billenthetőség is – fotó: Fekete György

– Mennyire számít egy gépbeszerzés megvalósításakor, hogy ki a kereskedő partner, akitől vásárolni fognak?

– Fontos, hogy jó híre legyen a gazdálkodók körében a cégnek, akitől vásárolok – így volt ez a Sato-Gép Kft. esetében is, hiszen ők gazdaszemléletű kereskedők. A saját tapasztalataim a meghatározók persze.

hanem az adott évben gyártott, valóban új eszközt. A kiszolgálás gördülékenyen ment és annak rendje és módja szerint, névre írva, vizsgáztatva kaptam meg a gépet.

Az idén kiírásra került kertészeti pályázatba újra beadtam egy Zaslaw pótkocsi-vásárlási igényt és nagyon bízom benne, hogy elnyerem a gépvásárlási lehetőséget, mert ez most egy kisebb kapacitású eszköz lenne, ami szintén remekül beilleszthető lenne a gazdaságunkba – fűzte hozzá bizakodva Fekete György.

pótkocsi

"Ami engem meggyőzött, a gyors kiszolgálás volt raktárkészletről" – fotó: Sato-Gép Kft.

Következő interjúnkat már Kunszentmártonban, a Köröskert Kft.-nél készítjük, ahol gabonaszállításra használja a vállalat az öt éve használatban lévő Zaslaw pótkocsit.

A Köröskert Kft. gépészeti munkairányítójával beszélgettünk, aki röviden beszámolt vállalkozásuk fő profiljáról és a pótkocsi beszerzésének körülményeiről.

– Gabonafélék termesztése a fő tevékenységünk, és ennek kiszolgálására kettő darab Zaslaw D737-14 XL kivitelű pótkocsit vásárolt a vállalatunk 2016-ban. Az én csapatom három éve dolgozik vele – panaszra még sosem volt példa.

Ponyvával ellátott, 14 tonnás, minden irányba billenthető eszközről van szó, a hátsó súbert nagy előnynek tartom a használata során. Amikor a malomba hordjuk a gabonát, akkor van igazán nagy szerepe, hiszen olyan helyeken is tudunk billenteni vele, ahol az oldalirányú billentés nem kivitelezhető.

pótkocsi

"A hátsó súbert nagy előnynek tartom a használata során." – fotó: Sato-Gép Kft.

Ezek a pótkocsik a terményszállításban vesznek részt első sorban, és öt év alatt bizonyították, hogy strapabíró, megbízható eszközök. Vigyázunk rájuk, részben ezért nem látszik rajtuk a koruk – de ehhez hozzájárul a kiemelkedően jó anyagminőség és a magas szintű felületkezelés, festés.

Igaz, hogy már sok éve vásároltuk ezeket a pótkocsikat, de most is remek az ár-érték arányuk és ezért is merem bátran ajánlani a gazdálkodó társaknak – zárta gondolatait a szakember.

Szívesen érdeklődne bővebben a Zaslaw pótkocsikról? Keresse bizalommal a Sato-Gép Kft. munkatársait, akik készségesen állnak rendelkezésükre.