GOMSELMASH GS12 PALESSEGOMSELMASH GS12 PALESSE
A fehérorosz Gomselmash gépgyár GS 12 arató-cséplőgépével egy korábbi AgromashExpo kiállításon találkozhattunk már, most az agrárseregszemlén ismét láthattuk. A betakarítógép jó alternatíva azoknak, akik korszerű, megbízható, egyszerű felépítésű, de könnyű kezelhetőségű új betakarítógépet szeretnének, viszont beruházási lehetőségeik miatt nem engedhetik meg maguknak a kétszer, vagy sok esetben háromszor ennyibe kerülő nyugat-európai kombájnokat. A kombájnt ITT részletesen bemutattuk.

NEW HOLLAND CR

NEW HOLLAND CR
A hat tagú CR rotoros cséplőszerkezetű kombájnsorozat legújabb generációja is képviseltette magát az OMÉK-on. Az energiatakarékos, környezetkímélő ECOBlue rendszerrel szerelt Cursor motorok hajtják meg a CR széria tagjait is. A VariFeed gabonavágószerkezetek mellett új, 8-12 soros összecsukható New Holland DF-W kukorica csőtörő adapterek is rendelkezésre állnak a kombájnokhoz. Az S3 ikerrotoros cséplő-leválasztó rendszer rotorjai a két kisebb modellben 432, míg a másik típusban 559 mm átmérőjűek.

URSUS C-350URSUS C-350
A lengyel Ursus termékei közül korábban írtunk a szervestrágyaszóróról, de igazán széles kínálatot az erőgépeikből vonultattak fel. A korábban már hírt adtunk a C-380 modell bemutatkozásáról, melyet a kiállításon élőben is láthattak a érdeklődők. Mellette volt kiállítva a keskeny nyomtávú C-350 típus. A kertészetekben és ültetvényes termesztésben előnyösen alkalmazható erőgép mellős/ hátsó nyomtávolsága 1110-1250/1045-1320 mm. Az 50 LE teljesítményű traktor erőforrása egy három hengeres, 3,3 literes Perkins szívódiesel motor, az erőátvitelről pedig 12/12 fokozatú mechanikus irányváltóval szerelt, 30 km/h végsebességet biztosító sebességváltó gondoskodik.

KUBOTA M7.171KUBOTA M7.171
A háromtagú M7 sorozat 170 LE-s legnagyobb modelljében egy Stage IV emissziós besorolású, 6,12 literes, négy hengeres motor szolgáltatja a nyomatékot. Az erőátvitelről egy 4 sebességcsoportos powershift váltó és egy 6 sebességes szinkronizált fokozatváltó gondoskodik, a terhelés alatti irányváltás elektor-hidraulikus kapcsolással történik. Az alapfelszereltségben klímával és légrugós üléssel szerelt vezetőfülke a nyugat-európai modelleknél megszokott komfortot nyújtja, a KAT II hárompont felfüggesztése pedig igazán nagy, 9000 kg emelési kapacitású.Merlo TF 42.7-156Merlo TF 42.7-156
Igazi újdonság volt a Merlo TF-42.7-156 teleszkópos rakodógép bemutatkozása, amely 4200 kg emelőképességű és 7,1 méteres magasságba emeli fel a terhet. A görgős Joystick vezérlésével három munkaműveletet végezhetünk egy időben, a nyomógombos kezelésnek köszönhetően. A rakodó alapfelszereltségéhez tartozik a klimatizált légrugós vezetőfülke, a dinamikus terhelés-érzékelés, a hűtőlevegő visszaforgatása, a hidraulikus adapter-csatlakoztatás, hogy csak a legfontosabbakat említsük. A rakodót egy 156 lóerős, 4 hengeres , Deutz TCD diesel motor hajtja meg, a járószerkezet-hajtás pedig két sebességes hidrosztatikus rendszerű, EPD elektrohidraulikus irányváltóval történik.TAKEUCHI TL8TAKEUCHI TL8
A gumihevederes járószerkezetű kis kompakt japán rakodógéppel sem sűrűn találkozhattunk még a hazai szakkiállításokon. A 955 kg teherbírású kisrakodó igazán komfortos vezetőfülkéjében két multifunkciós, több nyomógombos Joystick karral irányíthatjuk rakodógépet és a munkaműveleteket. A kis japán rakodót hűen a származásához, egy 73,2 LE teljesítményű, 4 hengeres Kubota diesel motor hajtja meg, a terhet pedig 3,03 kanálcsapszeg magasságig képes megemelni.

Az OMÉK-on kiállított szervestrágyaszórás gépeiről ITT, a talajművelőgép újdonságokról ITT, a speciális szállítóeszközről ITT, további érdekes gépújdonságokról pedig ITT olvashatnak bővebben.