Napjaink felgyorsult  világában, egyre fontosabb szerepet játszik bármely egyéni gazdálkodó, mezőgazdasági vállalat számára – cégmérettől függetlenül – a piaci változásokra való gyors reagálás és a rugalmasság. Ehhez viszont elengedhetetlen a hiteles információk azonnali megszerzése. Célunk, hogy friss pályázati és gazdasági információkkal, növényvédelmi előrejelzésekkel, gazdálkodói tapasztalatokkal növeljük a magyar mezőgazdasági szereplők versenyképességét.

Az AgroStratéga 2017-ben is kutatást végzett, információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban témában. Az országos reprezentatív kutatás a mezőgazdasági termelést hivatásszerűen, azaz árutermelés céljából folytató egyéni gazdálkodók és cégvezetők szakmai információszerzési szokásait és preferenciáit vizsgálta.

A kutatás rámutat arra, mennyiben változtak a gazdálkodók és cégvezetők olvasási szokásai, illetve honnan tájékozódnak és gyűjtik a friss információkat.

Az idei felmérés eredményei szerint 68%-ban – a 18-39 éves korosztálynál pedig 80%-ban – a szakmai információkat jellemzően inkább online (az interneten) keresik az egyéni gazdálkodók és a cégvezetők egyaránt. Az internetes információforrások, agrárportálok napi látogatottsági gyakoriságát tekintve pedig

2017-ben is az Agroinform.hu portált látogatják a legtöbben az agrárportálok közül.

A megkérdezettek 20%-a naponta látogatja az Agroinform.hu mezőgazdasági portált, mely 12 százalékponttal több, mint az őt követő két nem kereskedelmi online csatorna és 13%-al magasabb, mint a rangsorban következő helyen lévő agrárportál.

Agrostratéga

Agrárportálok látogatási gyakorisága százalékos arányban az összes megkérdezett személy alapján – forrás: AgroStratéga; szerzők: Pólya Árpád és Varanka Mariann

A következő ábra szűkíti a megkérdezettek arányát, és a 18-39 éves, fiatalabb gazdálkodókra, cégvezetőkre fókuszál. Ez a százalék még magasabb ebben a válaszadói körben, a megkérdezettek 28%-a látogatja rendszeresen, azaz naponta az Agroinform.hu-t.

Agrostratéga

Agrárportálok látogatási gyakorisága százalékos arányban, 18-39 éves válaszadók alapján – forrás: AgroStratéga; szerzők: Pólya Árpád és Varanka Mariann

Nagyon sok visszajelzést kapunk Önöktől, hogy mely témák érdeklik Önöket, mit szeretnének látni az oldalon, és milyen hírrel kapcsolatban szerezzünk be esetleg még több információt. Köszönjük, hogy segítik munkánkat abban, hogy az Agroinform.hu a szakmaiságot szem előtt tartva még tovább fejlődjön és még értékesebb és hasznosabb tartalmat adhasson Önöknek.

Az alábbi támogatott márkaismertségi diagramok pedig egyértelműen arról tanúskodnak, hogy Önök az Agroinform.hu kollégáinak munkáját megbecsülik cikkeink olvasásával, ajánlataink böngészésével és hozzászólásokkal díjazzák.

Az agrárportálok támogatott márkaismertségi vizsgálata alapján az összes megkérdezettek 32%-a, a 18-39 éves korosztály 45%-a az Agroinform.hu portált választaná, ha csak egy agrárportált látogathatna.

Agrárportálok támogatott márkaismertsége, százalékos arányban – forrás: AgroStratéga; szerzők: Pólya Árpád és Varanka Mariann

Az AgroStratéga nyilvános piackutatási jelentés letölthető ide kattintva, illetve az Agroinform.hu részletes adataival is megtekinthető.