Az új 9300-as széria 340 lóerős és 395 lóerős Mercedes-Benz motorjai megfelelnek az érvényben lévő emissziós előírásoknak. A vezetőfülke kényelmesebbé, a kombájn kezelése pedig egyszerűbbé vált a fülke áttervezésének köszönhetően.

A CommanderCab VI üzemeltetési infrastruktúráját teljesen átdolgozták, és a Deutz-Fahr nagytraktorok koncepcióját követve a legtöbb kezelőszervet egy közös karfába építették.

gép

Az új 9300-as széria tagjait 340 lóerős és 395 lóerős Mercedes-Benz motorokkal szerelik – fotó: Deutz-Fahr

A kombájn üzemi jellemzőiről és paramétereiről új 8" érintőképernyős iMonitorról kap tájékoztatást a kezelő. Amennyiben a Deutz-Fahr Agrosky precíziós gazdálkodási rendszerrel alkalmazzák a kombájnt, úgy egy 12" iMonitor kerül beépítésre, amely többek között a hátsó és oldalsó munkakörnyezetet megfigyelő kamerák képét jeleníti meg.

Az elektronikus vezérlésű, kartámaszba integrált multifunkciós karral elektronikusan szabályozható a 4 sebességes mechanikus váltóval kombinált hidrosztatikus járószerkezet-hajtás.

A cséplőszerkezet maradt a jól bevált háromdimenziós MaxiCrop-rendszer, 1,13 m2-es cséplőfelülettel és 121 fokos kosárátfogási szöggel. A csépdob fordulata 210-1250 fordulat/perc, így széles határok között változtatható a körülményeknek megfelelően a forgási sebessége. A tisztításról a hat rázóládás modelleknél egy igen nagy, 6,32 m2-es felületű tisztítószerkezet gondoskodik.

gép

A kombájn üzemi jellemzőiről és paramétereiről új 8" érintőképernyős iMonitorról kap tájékoztatást a kezelő – fotó: Deutz-Fahr

A tisztító levegőt egy keresztáramú szelelő ventilátor biztosítja a tisztítószerkezete teljes szélességében. A kicsépeletlen kalászokat a már jól bevált kétoldali DGR (Double Grain Return) utócséplő és visszahordó rendszer kezeli és szállítja vissza a rázóasztalra. A legnagyobb változás a szalmarázó továbbító rendszert érinti, amely külsőleg is észrevehető az új generáción.

gép

A rázóládákon áramló szalma egyenletesebb eloszlása érdekében teljesen áttervezték a motort és a szalmarázót védő burkolatot – fotó: Deutz-Fahr

A rázóládákon áramló szalma egyenletesebb eloszlása érdekében teljesen áttervezték a motort és a szalmarázót védő burkolatot és a szalmaszecskázót. Az átdolgozásnak az eredményeként nőtt a szalmarázó általános leválasztó felület. Az 5 rázóládás modellek leválasztási területe 7,46 m², a 6 ládás modelleké 8,90 m².

A fejlesztés érintette a magtartályt és a magürítő rendszert. Az új generációt, a C9300-as szériát 6 méteres, továbbfejlesztett csigarendszerű ürítőcsigával látták el, így 120 L/s-re nőtt a szállítási kapacitása.