A traktorgyárosként indult Ferruccio Lamborghini történetét az a Michael Radford rendezi, akit az 1994-es Neruda postása miatt például Oscarra is jelöltek – írja a variety.com. Konkurensét, Enzo Ferrarit A tégla című Scorsese-filmből is ismert, háromszoros Golden Globe-díjas amerikai színész Alec Baldwin játssza majd.

Lamborghini és egy lamborghini fotó: Auditker Kft.

A Modenához közeli Sant’Agata Bolognesében gyártott, dühöngő bikát ábrázoló logójáról jól ismert olasz vállalat kezdetben strapabíró és elképesztően egyszerű, praktikus traktorokat készített, melyek alapjául II. világháborús katonai járművek szolgáltak. Persze nem meglepő, hogy egy autógyár a nagyobb profit reményében úgy dönt, hogy a mezőgazdaságban is szerencsét próbál, és ennek érdekében a tervezőasztalról lesöpörve a családi autó, vagy a kétüléses sportverda skicceit traktorgyártásba kezd.

A "dühöngő bika" lóerőkre váltja erejét a szántóföldön – fotó: Auditker Kft.

Ferruccio Lamborghini ezzel szemben pont fordított utat járt be, hiszen az ötvenes-hatvanas években a legsikeresebb traktorgyártók közé emelkedett, például a szinkronváltós traktorokat ő vezette be a piacra. Ennyi idő távlatából pedig az is különös történet, hogy ő maga is jelentkezett a Ferrarihoz tervezőmérnöknek, de elutasították, és innen lesz csak igazán csavaros az események sora.

Vajon igaz-e a legenda, hogy az aszfaltszaggatók gyártása a Ferrarival történő balhé miatt kezdődött?

Büszke pózolás az első Lamborghini sportautók egyikénél – fotó: Auditker Kft.

Szóról szóra! A sztori alapja, hogy Ferruccio Lamborghini imádta prémiumautókra költeni traktorgyártásból szépen gyarapodó pénzét, és lapos, gyors verdák közül néhány Ferrari is kezei közé került. A tűzpiros márkával viszont több problémája is akadt, például a kuplungja állandóan felmondta a szolgálatot, ami már szinte az őrület határára kergette. Ekkor Ferruccio személyesen Enzo Ferrarinál tett panaszt, ráadásul egy új kuplung tervrajzát is megmutatta a maranellói gyártónak, de ő csak foghegyről a

„ha ennyire értesz hozzá, építs te sportautót”

mondattal reagált. Így 1962-ben Ferruccio megalapította az Automobili Lamborghinit, amely márkajelének Murciélagót, a legendás bikát választotta, aki 1879-ben egy bikaviadalon 24 kardszúrást élt túl, és az erő egyik szimbóluma lett.