A CLAAS a Liebherrel való együttműködés eredményes kezdete után további kerekes rakodó modelleket vesz fel az 5,6 és 9-tonnás kategóriában termékprogramjába. A három új TORION SINUS egyedülálló kormányzási koncepciójukkal a kitűnő fordulékonyságot kombinálják a nagy hasznos terheléssel.

Három új modell

A TORION 956, 644 és 537 SINUS teljesítényüket tekintve a kis sorozatú TORION 535 és a középső sorozat 1177 modellje között helyezkednek el. Ezzel a CLAAS összesen 10 különböző kerekes rakodó modellt kínál mezőgazdasági használatra.

TORION SINUS 956 TORION SINUS 644 TORION SINUS 537
Működési tömeg 9.070 kg 6.390 kg 5.575 kg
Billentési terhelés 5.575 kg 4.430 kg 3.750 kg
Magasság 3,03 m 2,78 m 2,78 m
Szélesség 2,38 m 2,06 1,95
Motor DPS (Stage IV) Yanmar (Stage V) Yanmar (Stage V)
Max. teljesítmény 78 kW/106 PS 54 kW/73 PS 50 kW/68 PS
Emelési magasság 3,72 m (4,01 m opció) 3,35 m (3,79 m opció) 3,22 m
Hidraulikus teljesítmény 115 l/perc 93 l/perc (115 l/perc opció) 70 l/perc (105 l/perc opció)
Hajtómű hidrosztatikus, 2 fokozatú hidrosztatikus, 2 fokozatú hidrosztatikus, 2 fokozatú
Végsebesség 40 km/óra 40 km/óra 40 km/óra

Nagyobb hasznos terhelés a törzscsuklónak és a kormányzott hátsó hídnak köszönhetően

A három TORION SINUS modell a törzscsukló és a hátsó híd tengelycsonk-kormányzás kombinációjával tűnik ki a piactársak közül. Az egyszerű törzscsuklós kormányzással összehasonlítva a fordulékonyság jelentősen megnőtt. Mivel a maximális kormányzási szög az első és a hátsó rész között körülbelül 10 fokkal kisebb, ez megnöveli a stabilitást és ezzel a hasznos terhelést is egy tisztán törzscsuklós kormányzású kerekes rakodó értékeihez képest.

A hátsó híd kormányzása a váz első részének és a hátsó tengelyen levő kerékagy kormányzás mechanikus összekötésével valósul meg. Kormányzáskor a hidraulikus munkahenger automatikusan mozgatja a hátsó hidat is. Mindhárom modellnél egy törzscsukló van beépítve, ezáltal szilárdan áll a gép egyenetlen talajfelszínen is, és ez kiegyenlíti a törzs első részének oldalirányú mozgásait. A törzscsukló-csatlakozásnál csillapítás felel a magas menetkényelemért, különösen nagy sebesség esetén. A TORION SINUS 956-nál a hátsó híd öt fokot szintén billenni képes.

rakodó

Az egyszerű törzscsuklós kormányzással összehasonlítva a fordulékonyság jelentősen megnőtt – fotó: CLAAS

Kényelmes fülke

A fülke a nagy TORION modellek kényelmét kombinálja a legjobb kilátással. Az ajtók 180°-ban nyílnak, és ebben a pozíciójukban rögzíteni is lehet őket. Széles lépcsőfokok teszik lehetővé a biztonságos és kényelmes beszállást. Még a magas gépkezelőknek is elegendő helyet biztosít a magas fülketető. A jobboldali A-oszlopon található színes kijelzőn – 7-colos a 956-ban és 4-colos a 644-ben és az 537-ben – a gépkezelő minden fontosabb adatot lát, például a menetfokozatot, a motorfordulatszámot, az üzemanyagszintet és a sebességet. A TORION 956-nál tolatókamera-kép is integrálható a kijelzőbe. A rakodó irányításához szükséges minden kapcsoló rendezetten, a jobb oldalon helyezkedik el. A keskeny kormányoszlop a műszerfaltól és a kapcsolóktól különállóan helyezkedik el, és rendkívül jó rálátást biztosít előre, a munkaeszközre.

CLAAS

Az ajtók 180°-ban nyílnak – fotó: CLAAS

Erőteljes motorok akár 40 km/órás végsebességgel

A TORION 644 és 537 SINUS rakodókban 3,3 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltős Yanmar motor dolgozik. Ezek 54 kW/73 LE teljesítményűek, és dízelrészecske szűrővel teljesítik a Stage V károsanyag-kibocsájtási normákat. A TORION SINUS 956 4,5 literes DPS-motorral szerelt, aminek teljesítménye 78 kW/106 LE. A motorok keresztbe vannak beépítve, így optimálisan hozzáférhetők a karbantartásnál. Gombnyomásra működő, opcionális hidraulikus ventilátor-fordító felel a tiszta hűtőért, és például szalmapakolás közben gondoskodik a megfelelő hűtési teljesítményért.

Minden TORION SINUS modellt két szinkronizált menetfokozatú hidrosztatikus meghajtással szerelnek. A meghajtási koncepció finom, fokozatmentes munkát tesz lehetővé, és a rakodási munkáknál a nagy tolóerőt egyesíti a mozgékonysággal és az akár 40 km/órás végsebességgel. Így lehetséges a rendkívül gyors váltás a különböző munkafajták között.

CLAAS

A TORION 644 és 537 SINUS rakodókban 3,3 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltős Yanmar motor dolgozik – fotó: CLAAS

Még magasabbra nyúlni a magasemelésű gémmel

A mezőgazdasági használat során gyakran van szükség ahhoz, hogy magasra emeljünk. Az új TORION SINUS 956 és 644 opcionálisan magasemelésű gémmel is kapható. A kanál forgáspontjának magassága így eléri a 4,01 métert a TORION SINUS 956-nál, és 3,79 méter a 644-nél. Így a nagyobb takarmánykeverő kocsikat is kényelmesen meg lehet tölteni. Minden új rakodó Z-kinematikával szerelt, ami a legmagasabb szakítóerőt és gyors kibilletési sebességet kínál.

Az összes TORION modell esetén a kinematika szintén optimális a raklapvillával történő munkavégzéshez. Villás rakodásnál a fogak közel párhuzamosak maradnak a talajjal. A munkaeszköz-rögzítés szériafelszereltségként a vezetőfülkéből, hidraulikusan vezérelhető. A 644 és 537-es modellek TPZ-eszköztartója, mint a kisebb sorozat már bemutatott tagjainál, kompatibilis számos, a piacon elérhető munkaeszközzel. A TORION SINUS 956 TPV-gyorscsatlakozó kereténél a rögzítés jól védett helyen található. Ez kompatibilis a nagyobb TORION modellekkel.