Ez a gép egy teljesen új, egyelőre futurisztikusnak tűnő konstrukciót képvisel, és új korszakot nyithat a traktorok és a traktorvontatású mezőgazdasági munkagépek használatában. Lorenzo Mariotti, olasz tervező elmondta, a meghajtáshoz szükséges oxigént az új traktor a levegőből veszi fel, a hidrogént pedig a farmon termelődő metánból állítja elő, és alumíniummal bélelt üzemanyag-tartályban viszi magával. A motor elektromos áramot és melléktermékként vizet termel.

Valtra

A jelenleg elképzelt konstrukció szerint a Valtra H202 traktor emberi közreműködés nélkül – a munkavégzés helyétől távoli irodában elhelyezett vezérlőpultról ellenőrizhető módon – éjszaka is nyugodtan dolgozhat, mivel zajszintjét minimálisra csökkentik, és egy beprogramozott feladatot többször is képes lesz megismételni.

A jelenlegi ismereteink szerint az új típusú meghajtás a legkisebb zajártalommal járó és a leginkább környezetbarát megoldást jelenti a hasonló gépek működtetésében. Ez nagymértékben csökkentheti az üvegházhatású gázoknak az élelmiszertermelés által kibocsátott mennyiségét. A vezető nélküli megoldás emellett jelentősen csökkenti a balesetek veszélyét.

Kép és videó: Lorenzo Mariotti