Az összes magyarországi, tízezer lakosnál kisebb település óvodája, több mint 2400 intézmény kapott ajándékba az elmúlt hetekben a méhek és az emberek harmonikus együttéléséről szóló mesekönyveket és foglalkoztató füzeteket 125 millió forint értékben.

méhek

A méhek és az emberek harmonikus együttéléséről szóló mesekönyveket és foglalkoztató füzeteket kaptak a tízezer lakosnál kisebb települések óvodái — fotó: pixabay.com

A kampányt a méhek megmentése és a mézfogyasztás népszerűsítése érdekében indították

A 2020-ban indított Tehetsz méh többet! kampány alapítói így vonták be az intézményeket a méhek megmentésére és a mézfogyasztás népszerűsítésére indított nagyszabású programba. Ehhez kapcsolódva pedig országos rajzpályázatot is hirdettek az intézményeknek.

A nyertes óvodák összesen egy tonna mézet kapnak ajándékba, a zsűri által legjobbnak ítélt rajzokat kiállításon is bemutatják.

Tízezer mesekönyv és százezer színező foglalkoztatófüzet jutott el a tízezer főnél kisebb települések óvodáiba

Tavaly decemberben összesen tízezer mesekönyvet és százezer színező foglalkoztatófüzetet juttattak el a Tehetsz méh többet! kampány alapítói az ország valamennyi, tízezer főnél kisebb településének óvodáiba.

A 2406 intézmény Várszegi Adél Zümmögés erdőn-mezőn – Bolyhos és Szofi kalandjai mesekönyvét és a hozzá tartozó, Zümmögés erdőn-mezőn – játékos fejtörők ovisoknak foglalkoztató füzeteket kapta meg több példányban.

A méhészeti ágazat helyzetét is szeretnék javítani

A Tehetsz méh többet! szakmai összefogás célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszer-termelésben a beporzás miatt kulcsszerepet játszó méhek ökológiai fontosságára, javítsa a mintegy húszezer család megélhetését biztosító méhészeti ágazat helyzetét, illetve ösztönözze a hazai mézfogyasztást, és ezáltal segítse egészségünk védelmét.

A program alapítói, a Takarékbank, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, az Agrármarketing Centrum, valamint a lebonyolító Pressinform PR-ügynökség és a Pannon Értéktár azért döntöttek a könyvek és a foglalkoztatók ingyenes átadásáról, mert különösen fontosnak tartják, hogy a gyermekek már ilyen fiatalon megtanulják, hogyan lehet együtt élni a méhekkel, mennyire egyedülálló és pótolhatatlan szerepet játszanak ezek a rovarok az életünkben, az emberiség élelmiszer-ellátásában.

mézes üvegek

Rajzpályázatot is hirdettek a Tehetsz méh többet! program keretében — fotó: pixabay.com

Országos rajzpályázatot is indítottak - a nyertes 10 óvoda egyenként 100-100 kilogramm magyar termelői mézet kap

A kisgyermekeknek szóló program keretében országos rajzpályázatot is hirdettek, hogy a 3–7 éves gyermekek saját eszközeikkel mutathassák meg, milyen fontosak életünkben a méhek. A pályázat kabalaállata, a Tehetsz méh többet! kampány egyik főszereplője, Bolyhos, a kaptártól elkalandozott méhecske. A pályázatra mind a 2400 óvodából várnak gyermekrajzokat február végéig.

A pályázaton nyertes tíz óvoda idei mézfogyasztását, egyenként 100–100 kilogramm magyar termelői mézet, a Tehetsz méh többet! program biztosítja. A rajzokat kiállítják a Magyar Természettudományi Múzeumban, valamint bemutatják a kampány honlapján is. A pályázat tíz különdíjas óvodája pedig örökbe fogadhat egy-egy méhcsaládot egy méhész gazdánál. A méhek munkáját követni tudják a gyermekek, és az örökbefogadásról oklevelet is kapnak.

„Azért tartjuk fontosnak, hogy már a kisgyermekeket is bevonjuk a méhek megmentésének munkájába, mert ők tovább tudják adni ezt a szemléletet a családjukban, és például rá tudják venni a szülőket, hogy a kertben alakítsanak ki egy kis méhlegelőt" – mondja Rúzsa Magdi énekes, a kampány nagykövete.

méz

Ösztönözni szeretnék a hazai mézfogyasztást — fotó: pixabay.com

A Tehetsz méh többet!  kampány

A Tehetsz méh többet! komplex fenntarthatósági kampány egy kiemelten fontos globális problémára, a méhek tömeges kipusztulására hívja fel a figyelmet. A programot 2020-ban indította el a Takarékbank, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, a Pressinform PR-ügynökség és a Pannon Értéktár pedig megtervezte és bonyolítja.

A projekt nemcsak a klasszikus módszereket és eszközöket – edukációs kiadványok, interaktív kiállítás, médiaesemények szervezése – használ, hanem egyes kiemelt társadalmi csoportokhoz külön is szól. Erre példa az óvodásoknak készült mesekönyv a hozzá tartozó színezőfüzetekkel vagy az a hazai piacról eddig hiányzó, fenntartható fejlődést támogató lakossági bankszámlacsomag, amelynél a kártyás vásárlások összegének kéttized százalékát automatikusan a méhészek támogatására fordítja a bank.

A kampány a Nemzetközi PR Szövetség 2021-es regionális versenyén első helyezést ért el az éghajlatváltozás és hatásai elleni sürgős fellépés támogatása kategóriában, emellett az év négy legjobb kelet-európai kommunikációs programja közé is beválasztották. A program ezen túl a legrangosabb hazai díjakból is elnyert kettőt tavaly: a CSR Hungary Díj 2021 „A legjobb környezeti felelősségvállalásért" kategóriáját, valamint a Good Doing CSR Award környezeti ügyek különdíját.

A kampány honlapja: https://www.tehetszmehtobbet.hu/