Fenyegető a munkaerőhiány, a teherautó-vezetőkből annyira kevés van már, hogy nem jutnak el a termékek a boltokig. A kormány már a hadsereg állományának "bevetését" is fontolóra vette, írja a FruitVeb.

Nem csak a szállítás a gond, a feldogozóüzemekben nincs, aki csomagolja a termékeket, a gazdaságokban pedig nincs, aki leszedje a terményt. Korábban az tengeri szállítás akadozása is gondot jelentett, ez most enyhült, de a termékeket nem tudják elszállítani a kikötőkből az üzletekig.

A Guardian beszámolója szerint a Tesco és a Sainsbury's pultjain zöldségek és gyümölcsök nyomtatott képeit helyezték ki a pultokba.

Bryan Roberts, a Shopfloor Insights kiskereskedelmi elemzője azt mondta, hogy csak az elmúlt évben kezdte észrevenni a termékek kartonpapíron való megjelenítését, de hasonló taktikát már egy ideje máshol is alkalmaznak a szupermarketekben. „Elég általánossá vált. Ez nem csak a hiány miatt van így, hanem azért is, mert sok nagyobb üzlet egyszerűen túl nagy."

A papíros megoldások egyike azoknak a taktikáknak, amelyeket a tér kitöltésére használnak, beleértve a húsos hűtőszekrények paradicsomszósszal vagy majonézes palackokkal való feltöltését, a sörcsomagok szétterítését az egész folyosókon, valamint a nagy plakátok vagy egyéb marketinganyagok felállítását.

Mmmm, finom fotók a spárgáról" – írta egy kommentelő a Twitteren.