Ahogyan mi ragaszkodunk a csúcskategóriás Rába-Steiger traktorokhoz, ugyanúgy mentik és élesztik újjá Észak-Amerikában a még fellelhető, egykori Northern Manufacturing Company gyártmányait. Most egy újabb öreg „8 kerekű", a legnagyobb típus került elő, amelyen már serényen dolgoznak, hiszen az idén március 14-18. között megrendezésre kerülő, Las Vegas-i CONEXPO-CON/AGG 2023 nemzetközi építőipari szakkiállításon kívánják kiállítani eredeti állapotában.

Együttműködésben

A Big Equipment Co., LLC Havre (Montana) és a cedartowni (Georgia) Rome Agricultural and Construction Equipment (mezőgazdasági és építőipari berendezéseket forgalmazó cég) egy újabb HD Big Bud traktor újjáépítésébe fogott.

Az első, 640-es Big Bud összes fődarabja a Caterpillar jelenlegi gyártmánykínálatán alapul. A traktor önsúlya kb. 31,5 tonna lesz, motorja C18-as, 18 literes, soros, 6 hengeres, 640 LE teljesítménnyel, de a tervek közt szerepel, hogy nagyobb, akár 750 lóerős motort is kínáljanak a későbbi átépítésekben.

Big Bud

Már készülőben – fotó: www.bigequipment.com

Az erőátvitelt CAT TA22 HD 18 sebességes váltómű végzi a CAT 988 HD típusú tengelyekhez, amelyeket nagy teljesítményű bányaipari homlokrakodókba épít be a Caterpillar. Ezek a tengelyek jelenleg a legmasszívabbak, amit valaha mezőgazdasági traktorba építettek be.

A tervek szerint többféle felni- és gumiabroncs-opciók lesznek, beleértve a Titan LSW 1100/45R 46 gumiabroncsokat is, amellyel az első átépítés készül.

A projekt egyik elsődleges, nem titkolt célja, hogy olyan traktort biztosítson, amelynek alkatrészei a gazdálkodók, általános szerelők vagy kereskedők által korlátozás nélkül javíthatók.

A mezőgazdasági ágazatban egyre nagyobb igény mutatkozik olyan traktorok iránt, amelyek alkatrészei a magánszemélyek számára is hozzáférhetők – otthon is javíthatók – ahelyett, hogy a gyártók és a kereskedők mindenféle jogosultsághoz, szakműhelyhez vagy márkaszervizhez kötnék.


A jelenlegi ipari szabvány, marketing-hozzáállás és feltételek sok ember számára frusztrálók, mivel nincs joguk a javításhoz – akkor sem, ha képesek lennének rá –, mert egy adott gyártóhoz vagy kereskedőhöz vannak kötve a javítás, alkatrészek és karbantartás tekintetében.

Az „új" Big Bud betölti az iparágban jelenleg meglévő űrt, és a tervek szerint versenyképes ára lesz. A 2023-as 640 Big Bud egy olyan alternatívát fog nyújtani, amely szinte korlátlanul használható, javítható és átépíthető.

Szöveg: www.agrimachinerynews.com