Gázolaj árak 645 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 394.17 Ft USD 365.76 Ft CHF 405.19 Ft GBP 461.68 Ft

Tömlő

Fórum hozzászólások


MTZ traktorok utólagos felturbózása »

a2457
2014. október 15., csütörtök 11:43

kedves mtz1221 el kell keserítselek, nem sikerült beszólnod, mert ebben eggyetértünk. megvan az erőátvitelnek a nyomaték tűrő határa, meg a fordulat tűrő határa is. egyiket sem jó súrolni. a kettőt együtt meg katasztrófa. nem tenne jót ha 2400 ra feltekert motorral menne az a váltó. az se tenne jót ha teljes nyomaték terhelésen lenne. ott jó ahol a motor se bőg, és a nyomaték se tépi szét a váltót. MTZ man, az 1800 as fordulat az jó teljesen. Elitjocko , azért 5-10% sok volna. de hozzá kell tennem hogy 1% is rettenetesen észlelhető ha télleg van. Nem roszz a vázolt kipuffogó, esetleg aki szeretné élvezni az előnyöket az próbálhat olyat is hogy perforált dob. igazuából korrekt úgy volna ha lenne egy felxibilis hőálló tak a turbón, onnan menne egy kerámia szigetelőre , onnan menne egy "egyenes dob"-ba ami lényegében semmi más, mint egy cső ami sűrűn ki van luggatva. erre megy egy vastag réteg kőgyapot, és kívülről egy cső . jobban leírva ez egy henger lenne, aminek a közepén egy sűrűn luggatott cső megy át, a henger és a cső közt kőgyapot. nyilván ezután jön még egy kisdarabka sima cső, azt lehet megtörni hogy az eső meg egyebek ne follyanak be a kipuffogóba. ez keveset fog a turbón/motoron, és egész jól szolgál hangtompítónak is. fajlagos üzemanyag fogyasztást lehet evvel csökkenteni. intercúúlert továbbra is erőltetném, nemkizárt hogy bepróbálnék egy nagyobb olajhűtőt is. elvileg amiben ez az alu csőkígyó van ott ha orbitos, akkor befér mégegy pont ugyanolyan csőkígyó, az már legalább felület. Lehet a burkolaton is alakítanék hogy muszály legyen átszippantani a ventillátornak a levegőt minden hűtőn. motorfele a terelő jó az mtz-ken, de a hűtő másik oldalán nincsen, egy jó részét a levegőnek az olajhűtő és a vízhűtő közt szíja be. szóval nemtud érvényesülni az olajhűtő teljesen. van aki kiveszi az olajhűtőt, nemtudok mit mondani, csak gratulálni hozzá. majd lesz neki dugattyú repedése vagy hüvely repedése. annak funkciója van. orosz feleslegesen semmit se csinál. van az a hülye kis szűrő az olajhűtő csonkjánál. na az viszont az ördög találmánya, mert hülyén is van odatéve, meg szerintem kicsi is a feladathoz. és képtelenség betenni úgy hogy széplassan ne álljon neki könnyezni. egy rendesebb hidraulika műhelybe kell bemenni, okosítsák fel az olajhűtőt úgy hogy rendes hidraulika tömlő mennyen fel rá. azt a kis vacak szűrőt el kellesz dobni, szerválni egy rendes olajszűrőt aminek felülete is van. és azt is megcsinálni hogy rendes rövid tömlővel meg kúpra tömítő csavarzattal fel lehessen tenni. úgy van is értelme, nem is kínozza még az is a szivattyút, meg nem is taknyolja össze a hűtőt, nem fog ragadni rá a por. aki akar még tunnerolni az szerezhet be nagyobb légszűrőt. az olajtükör klafa mert az az olaj is azért párolog egy kicsit. meg jól megfogja a finom port. de azon a rettenet vastag kócon ami felette van átszívni azt a rengeteg köbméter levegőt vizsont nem piskóta. az is pont úgy fogja a motort mintha a kipuffogó lenne leszűkítve. ha valamit akkor azt észre lehet venni. alternatíva a nagy papírszűrő, de a finom por ellenében az olajtükörre szavaznék. esetleg mazochisták csinálhatnak olyat hogy olajtükrös szűrő, meg egy külön papírbetétes szűrő. az már fainul hangzik. aztán hamar kiderül, a motor nem nagy. csak a csövek,hűtők, meg szűrők.

A Zetor jobb traktor mint az MTZ? »

Szarka Sanyi
2014. október 15., csütörtök 11:42

Hát igen azért az is sokat számít, hogy milyen szériából jöttek ki a gyártás során. Akár MTZ-ről, akár ZETOR-ról beszélünk. De ha rossz szériából jött ki akármelyik akkor is lehet belőle jót csinálni. Csak nem mindegy, hogy milyen áron!!!. Nálunk amikor egy mezőgazdasági vállalkozó vett egy 160le-s Zetort akkor kicseréltette rajta az összes víz és hidraulikatömlőt, mert a gyáriak nem bírnak annyit szerinte. Az MTZ hibákat meg "olcsón" lehet orvosolni. A dabasi vásárba a 80-82-es MTZ-hez 26 ezerért lehet venni új, eredeti orosz henger és dugattyúszettet komletten 4db-os. És ha valaki összeszereli akkor 2000-3000 üzemóráig nincs gond a kompresszióval ,ha ilyen gond lenne.

RS-09 eszközhordozó »

csalabek
2014. október 15., csütörtök 11:13

Válasz #457 hozzászólásra Szia! Köszönöm a lehetőséget. Megtekintettem a videón a géped, és dicséretes állapotban van! Pár kérdésem felteszem, látva, hallva: a hangja (nekem) kicsit fémes, csapágyas. Esetleg csak a szerkezet, a sok-sok fogaskerék miatt lehet ilyen. Lehet hogy a tapasztalat hiánya félre vezet és ez az úgymond gyári hangja? A meghajtott kerekek/abroncsok sokfélék lehetnek, mert nekem most a trakin széles gumik vannak, de megvan a keskeny is, a felnivel. Gondolom, ha eljutok a vizsgabázisra akkor csak a keskeny gumikkal vizsgáztatják le. Igaz ez? Talán az utolsó kérdés első nekifutásra: hidraulika tömlők sokaságát látom a felvételen. Nálam máshol van a vezérlőtömb, és csak hátul van egy munkahenger. Gondolom az ekét használták utoljára. Engem a plató emelése izgatna, de sajna nincs rajt sem munkahenger, sem tömlő kiépítve. Esetleg a munkahenger azonos, és annak áthelyezésével oldja meg a feladatot, vagy a műveletes sokasága sok speckós eszközt feltételez? Maradt még valami: a kipufogók sokat javítanak a megjelenésén eme csodamasinának. Nálam az eredeti helyzetben a „hátsó lábak” közt megbúvó, de szintén hengerenként van kivezetve. Igazán megelégednék, ha csak hasonló állapotba sikerülne hoznom a gépet, mind a tiéd! Szép masinád van! smile cowboy Szép vasárnapot kívánok! smile thumbupcool

Traktor klíma »

Mfpisti
2014. október 15., csütörtök 10:16

Sziasztok! Végig olvasgattam ezt a topicot,és nagyon sok jó hozzászólásra leltem itt.Valahogy mindegyikben benne van az igazság,viszont én hozzászólnék.Ha valakinek nem van kedve,ne olvassa el. Jó klíma=jó hűtés,kellemes közérzet. 1.)ez itten bármilyen meglepő is,de a jó hőszigeteléssel kezdődik.5mm-es hőtükrös,ahány réteg csak befér.Azok a traktor tulajok,akinek fekete fülketetős traktorja van,a tető és a klíma egység közé ha betesznek két réteget,csodálkozni fognak.Meg az MTZ vezérmű környékét is nyugodtan be lehet bugyolálni vele:-)) 2.) Bazi nagy elpárologtató! Ugyanis nem mindegy hogy a levegő mennnyi idő alatt halad át az elpárologtatón,mielőtt beköszön a fülkébe.Nagy felület,lassabb áramlás,jobb visszahűtés. Jellemzően az amerikai gépeknek brutális elpárologatói vannak.200x200x800pl.Képes befújni -3 fokos levegőt is. Itt jegyzem meg,hogy illik tisztán tartani,mert ugyebár a sáros mocskos elpárologtató,nem fog hideget fújni. 3.) A lehető legnagyobb kondenzátor. Már csak élettartam szempontjából sem mellékes.Ugyanis a fránya klíma gáz,nagyon hőmérséklet érzékeny.Ha nem hűtöd vissza,képes fura dolgokra. De....ha a lehető legjobban visszahűtöd,akkor kicsi a nyomó oldali nyomás,és a rendszer élettartama is hosszabb lesz.Ugye a 25 bar-ra méretezett klíma csöveknél,nem mindegy hogy 30,vagy 12 bar a rendszer max nyomása. A rend kedvéért elmondom,hogy ezt az alkatrészt megintcsak illik néha takarítani.Ha koszos,nem tud visszahűteni,és forr a gáz.Rendszertől függően ez még lehet hogy hűt,de az tuti hogy eszi a gázolajat,és nagyságrendekkel rövidebb lesz az élettartama. 4.)Mindig a lehető legnagyobb legyen a kompresszor. A kis komresszorok nemigen birják a hajszát,és néha tényleg kicsi a teljesítményük. És néhány általánosság: A személyautó klímákat arra méretezik,hogy ott a kasztni menet közben visszahül a környezeti hőmérsékletre.Tehát jóval alacsonyabb teljesítményűek mint a traktorkoban. Én nem mondom hogy nem lehet bontott alkatrészekből jó klímát építeni,de nem egyszerű. Az R134a hűtőgáznak van ester,és PAG kenőolaja.Mindkettő elég agresszív,és spec tömlőt kiván.A tömlő gyártők nagy része mindig olcsó tömlőből szeret dolgozni,ami természetesen nem bírja azt az olajat ami a rendszerben lakozik.Az R12 olaja külön téma,és nem szeret keveredni az R134a olajakkal.Betúrósodik,és eltömi az expanziós szelepet.Találkoztam olyan két napos tömlővel,amit simán ki tudtam húzni a fittingből.És van olyan általam beépített klíma cső,ami sima hidraulika tömlő,és tíz éve bírja.Legyen okos valaki!!?? A klíma gáz nagyon apró molekula szerkezet.Van olyan hogy megküldjük 30 bar nitrogénnel,két napot áll,tök semmi.Aztán feltöltjük 5 bar-ra R134a-val,és hallom ahogy fütyül kifele a lyukon! Személy szerint soha nem súlyra töltök.Inkább a szívó,és nyomó oldali nyomást figyelem,és igyekszek kihozni a rendszerből a lehető legtöbbet.Néha nézem a befúvott levegő hőmérsékletet is.Szórnak a csőméretek,és emiatt a befogadott gáz mennyisége is.Ha lehet inkább többször töltöm.Egyszer amikor muszáj,és egyszer nyáron mikor tök meleg van.Ha most túltöltöm,nyáron szétbazseválja a tömlőt. És végezetül egy fontos gondolat:a klíma,nem kereskedelmi hűtő! ÍSenki nem várja azt,hogy nyáron negyven fokos hőségben fagyoskodni fog.A gyártók már nem is erre méreteznek.Figyelembe veszik azt,hogy a külső és belső hőmérséklet között max 7 fok eltérés lehet.Ellenkező esetben egészségkárosodás.Ennél többet még a legedzetteb sportolók sem birnak ki! Ha kiszállsz,kapcsold ki,és ha visszaülsz,kapcsold vissza.Hogy szép fokozatosan hűtsön le.Ne irányítsd magadra soha! Lehet hogy pillanatnyilag jó,de rengeteg arcüreg,mellhártya gyulladásról hallottam.Nekem is volt középfül gyulladásom,pedig csak 8-10 másodpercig lobogatta a fülem a ventillátorszél:-)) És végül:döntse el mindenki,önmaga,hogy mennyit ér az egészsége.Akar-e jó (megteheti-e) klímás gépet vagy nem.

Mtz munkagépei:milyen és mekkora »

györgy73
2014. október 15., csütörtök 10:03

Válasz #41 hozzászólásra Hello.Nekünk van ilyen müszer(házilag készitettük),lehet vele dolgozni,csak kicsit durva az mtz hidraulika.A mienkbe csak a három kar van.Felemelni felemeli még a 10q-ás zsákot is.De süllyesztésnél jön a probléma mert zuhan a zsák.Tettünk azsákemelő hidraulika tömlője közzé szükitöt is de nemsokat javult.A 10q zsák már emeli a 82-es elejét is,fordulás csak fékrásegitéssel mukodik.A kisebb zsákkal mükszik.Szia

  • Permetezésre alkalmatlan
    Szél: átlag 11 -15 km/ó
  • Borultság
    71.0%
  • Csapadék
    0.0 mm / 0%
  • Harmatpont
    6 °C
  • Páratartalom
    80%

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]