A kérelmek benyújtása kizárólag elektronikus úton történik 2020. április 1-30. között, a Magyarországi Sertéstenyésztők és Sertéstartók Szövetségén (MSTSZ) keresztül. A változtatás célja, hogy az állattartók és az ügyintézésben résztvevők egészségének megőrzése érdekében minimálisra csökkenjen a személyes találkozások száma.

A kérelmeket elektronikus formában kell elhuttatni a területi felelős részére – fotó: Pixabay

  • Mind a hízó, mind pedig a tenyészkoca állatjóléti támogatás kifizetéséhez szükséges dokumentumokat az MSTSZ részére kell eljuttatni elektronikus formában (pdf, jpg).
  • A kitöltött dokumentumokat aláírást követően szkennelt változatban, elektronikusan kell eljuttatni a területi felelős részére és másolatban az igazolas@mstsz.eu email címre.
  • A Kincstárhoz jelen esetben az eredetieket nem kell postázni, viszont a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara arra kéri a tenyésztőket, hogy azokat őrizzék meg!
  • A sertéságazati területi felelős igazolások kiállítása a kitöltött és beküldött nyilatkozat és mérési jegyzőkönyv alapján történik, szintén kizárólag elektronikusan.

A határidők betartása és a zavartalan ügyintézés érdekében a kitöltött nyilatkozatot ebben a tárgynegyedévben mihamarabb, de legkésőbb április 15-ig juttassák el az MSTSZ-nek!

A benyújtáshoz szükséges dokumentumok a Magyar Államkincstár honlapján frissítésre kerültek és az alábbi linkekre kattintva érhetőek el:

-   Sertés állatjóléti támogatás
-   Tenyészkoca állatjóléti támogatás

A biztonságos és gördülékeny ügyintézés érdekében az MSTSZ területileg felelős munkatársai készséggel állnak a tenyésztők rendelkezésére.