A piackutatást végző szakemberek a már megszokott időpontban, október közepén mutatták be az eredményeket a sajtó, a szakmai érdekképviseleti szervezetek és az agráriumban érdekelt vállalatok képviselőinek. A konferencia résztvevői első kézből tájékozódhattak a frissen publikált kutatási jelentésről, és a kiadványban szereplő adatok mellett idősoros, valamint generációs bontásban is megismerhették az eredményeket.

Agrostratéga

Pólya Árpád társalapító, AgroStratéga

Az érdeklődők az előadások után feltehették kérdéseiket, melyekre helyben választ is kaptak az előadóktól. Az esemény egyben alkalmat adott az AgroStratéga márka tíz évvel ezelőtti alapításának megünneplésére és a résztvevők közötti kapcsolatépítésre is.

Az országos felmérés célja a kezdetektől változatlan, az agráriumban dolgozók, a mezőgazdasági termelésből élők igényeinek, problémáinak feltárása, ezzel is hozzájárulva azok megoldásához. A kutatók a kapott eredmények nagy részét évek óta ingyenesen megosztják az ágazati szereplőkkel, hozzáférést biztosítva az érintettek széles köre számára, elősegítve ezzel az információcserét, ami az ágazat továbbfejlődésének egyik fontos feltétele.

Agrostratéga

A kutatás a gazdaságfejlesztési, beruházási szándék mellett idén a precíziós gazdálkodás eszköztárából alkalmazott eljárásokat, technológiákat is vizsgálta.

Mint minden évben, most is szolgált újdonságokkal a kutatási jelentés. A szakemberek a gazdaságfejlesztési, beruházási szándék mellett idén górcső alá vették a precíziós gazdálkodás eszköztárából alkalmazott eljárásokat, technológiákat is. A médiafogyasztási adatok pedig kiegészültek a televíziós agrárműsorok nézettségi adataival, gyakorlatilag teljes képet adva az ágazati döntéshozók szakmai információszerzéséről és infokommunikációs eszközhasználatáról, az általuk preferált tematikáról és az igénybe vett kommunikációs csatornákról.

Agrostratéga

Varanka Mariann társalapító, AgroStratéga

A piackutatás 81–87%-ban az alapanyag-, gép- és alkatrészbeszerzésben, továbbá az értékesítésben és pénzügyekben döntéshozó, valamint 11–14%-ban a döntést befolyásoló személyeket érte el. A mintában kizárólag a hivatásszerűen, azaz árutermelés céljából gazdálkodók jelennek meg, mivel ők a kutatás célcsoportja. Így a minta nem a teljes agráriumról ad képet, hanem a mezőgazdaságilag hasznosított terület döntő hányadát művelő és egységes agrártámogatási kérelmet benyújtó gazdaságokat reprezentálja. A minta nagysága 1400 fő. A piackutatás országosan reprezentatív.

A hiánypótló felmérés eredményeit az ágazaton belül több területen is felhasználják, az egyetemi oktatóktól az ágazat beszállítóinak és vevőinek döntéshozóin keresztül a szakpolitikusokig. A kutatás megállapításaiból rendszeresen születnek szakcikkek és szakértői hozzászólások, melyek a vezető mezőgazdasági szaklapokban és szakportálokon, valamint az AgroStratéga szakmai blogján jelennek meg. Az eredmények hivatkozásként bekerülnek szakdolgozatokba, doktori disszertációkba, hazai és nemzetközi kiadványokba, magyarul és idegen nyelven egyaránt.

Agrostratéga

Az esemény egyben alkalmat adott az AgroStratéga márka tíz évvel ezelőtti alapításának megünneplésére és a résztvevők közötti kapcsolatépítésre is.

Az országos felmérésnek ebben az évben is szakmai partnere az AGRYA (Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége), a GOSZ (Gabonatermesztők Országos Szövetsége) és a MÁSZ (Magyar Állattenyésztők Szövetsége). Idén új partnerként csatlakozott a FRUITVEB (Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács). E négy szakmai szervezet mellett az EUROCHEM, a HARDI, a NUFARM, a RAPOOL és a SAATEN-UNION is támogatja a kezdeményezést.

Az országos felmérés eredményeit bemutató kiadvány ingyenesen letölthető a képre vagy ide kattintva.

kép