A bicskák, a bankok és az órák hazájában ismét összegyűltek az autóipar legnagyobb játékosai, hogy a látogatók elé tárják szemet gyönyörködtető újdonságaikat. A hagyományokhoz híven március első keddjén Svájcban megnyitotta kapuit a világ legpatinásabb autószalonja, immáron 87. alkalommal. A genfi repülőtér szomszédságában lévő Palexpo öt csarnokában 180 kiállító 900 modellt mutat be 77 ezer négyzetméteren.

A szervezők ebben az évben mintegy 700 ezer látogatóra számítanak.

Hihetetlen és egyben lenyűgöző élmény a csarnokok látványa, ahogy a megvilágított standok között hömpölygő embertömeg egy pillanatra sem lankadó figyelemmel veszi szemügyre a csillogó csodajárgányokat, és próbál minél többet magába szívni a különleges életérzésből.

Egyelőre még csak koncepció változat, de az érdeklődés már óriási – fotó: Agroinform.hu

Kezdjünk rögtön azzal a csodával, amelynél mindenki csak szótlanul áll és próbálja felfogni mi az a négykerekű szerkezet, amelyről fény verődik vissza, csúnyán összezavart retinájába. Ez kérem szépen nem más, mint a Mercedes-Benz első pickupja, az X-osztály. A 2017 év végén érkező modell alapjait a Nissan Navara adja majd, de a létraalvázon kívül teljesen újragondolták a konstrukciót.

A hátsó lámpa látványával nem lehet betelni – fotó: Agroinform.hu

A kategóriában teljesen szokatlan V6-os dízelmotort találunk 4Matic összkerékhajtással, terepfelezővel és középen, valamint hátul is egy-egy differenciálzárral. A tervek szerint 1,1 fékezetlen és 3,5 fékezett tonnát vontathat, de bármilyen munkára is fogjuk „űrpickupunkat” a gyártó ígérete szerint semmi probléma nem adódhat a bőséges vezetési és biztonsági segédrendszereknek köszönhetően.

Impozáns erőgép munkához, vagy kikapcsolódához – fotó: Agroinform.hu

A genfi standok rengetegében egy ismerős forma is hirdette jelenlétét, robosztus megjelenésével és feltűnő meggyvörös színével. A Toyota 2.4 literes, 150 lóerős dízel erőforrással szerelt Hilux-áról, már mi is beszámoltunk, sőt még a manuális verzió terepkörülmények közötti, igazán emberes nyúzása is jó néhány karakterrel gazdagította az Agroinform.hu oldalát. Teljesen függetlenül attól, hogy ismerjük, láttuk és tisztában vagyunk a képességeivel, ugyanúgy állunk előtte, mint kisgyerek karácsonykor az ajándék halomra bámulva, és arra várunk, hogy még egyszer a start gombra tehessük ujjbegyünket.

A jól ismert típus, megújult külsővel – fotó: Agroinform.hu

Furcsa lenne, ha a pickup-ok sorában nem szerepelne a Mitsubishi 2016-os zászlóshajója az L200, melynek megújult formájáért nem egyöntetűen rajongott a szakma, de ugye "a lázadók építik a világot". Ez a jelző pedig tökéletesen illik a három gyémánt modelljére, mert bárki is tervezte a 2,4-es, 181 lóerős monstrumot, látott már terepet és vezetett már „izgalmasabb” útviszonyok között. Egyedüli hiba a kiállítás koncepciójában az a rend és a tisztaság, hiszen az L200-nak jól áll a kosz, a sár, a kerekek által szélvédőre hajított öklömnyi sárdarabok.

Az Isuzu már 1916-óta gyárt autókat – fotó: Agroinform.hu

Jöjjön összeállításunk végén a legrégebbi japán autógyár egyik legfrissebb terméke az Isuzu D-max. A megújult modell erőforrása egy 1.9 literes, négyhengeres, kétlépcsős turbóval szerelt erőmű, mely az előd modellekben lévő motorokhoz mérten minden paraméterében korszerűbb, tisztább és erőteljesebb lett. A 360 Newtonméteres nyomaték és a 164 lóerő könnyedén mozgatja a közel két tonnás pick-upot országúton és nehéz terepen egyaránt.

Álló helyzetben is dinamikus látványt nyújt – fotó: Agroinform.hu

Az autó letisztult formája leginkább egy hónapokig kovácsolt, és minden molekulájában pontosan tervezett japán katanára emlékeztet. Sehol egy fölösleges kiegészítő, vagy plusz elem, csak a nyers erő és az álló helyzetben is dinamizmust sugárzó külső.