Ez már nem az a Skoda... Így szól a gyári hirdetés. De azért egy kicsit vitáznék vele. Fiatalkorom KGST-autói közt nekem a Skoda mindig is a kedvenceim közé tartozott. Üzembiztos, olcsó, kényelmes és kis fogyasztású volt. Bizonyított is azokban az időkben, hisz sorra nyerte az üzemanyag-fogyasztási versenyeket. Kedves emlékeim jó hírére a Skoda Kodiaq sem cáfolt rá.

Már sokszor megcsodáltam a forgalomban markáns vonalait, mutatós LED-lámparendszerét. Vártam is, hogy megkaphassuk kipróbálásra. Igyekeztem nem pozitív előítéletekkel beülni, mégis első pillanatban megszerettem. Mindene a helyén van, pár pillanatnyi állítás után olyan kényelmes, otthonos, mintha már hónapok óta hozzászoktam volna. Belső kidolgozása, az anyagok tapintása is kellemes, több színben állítható lábtere és hangulatvilágítása is komfortossá teszi. Igen elegáns a fehér üléskárpit és a kapcsolók kidolgozása.

skoda

Markáns vonalak, elegáns fehér üléskárpit teszik otthonosabbá

Utastere nagyon tágas, az ülésfelület is kellemes, hétüléses változatunkban a csomagtérben nyitható pótülések jól használhatók még felnőtteknek is. Felszereltsége a prémium kategóriába emeli.

skoda

Nagyon tágas az utastér, a hétüléses változatban a csomagtérben nyitható pótülések jól használhatók felnőtteknek is

Infotaintment programozható, személyre szabható rendszere a három gyári kulcsra egyéni ülés, audio, vezetési profil, navigáció és klíma beállításokat tölti be automatikusan. Kulcs nélküli indítási rendszer, háromzónás klíma, ülésfűtések is vannak a kényelemért. A Simply Clever-csomag meg egyenesen lepipálja a kategóriatársait!

De hogy ne menjünk a dolgok elé, egy gyors felsorolás: kanyarkövető fényszórók, Maxi-DOT 8 colos érintőképernyős központi kijelzőjén blutuszos telefonkapcsolat, blutuszos zenebetöltés, rádió, USB- és 230 voltos csatlakozás, GPS-navigáció, Skoda Connect-internetkapcsolat, táblafelismerő rendszer. És a Mobil Boxal-vezeték nélkül tölthetjük a kompatibilis telefonunkat. A kitűnő hangminőségről 10 hangszórós, 575 watt összteljesíményű Canton hangrendszer gondoskodik + egy mélynyomóval.

skoda

Infotaintment programozható, személyre szabható rendszer

Vezetéstechnikai és biztonsági rendszerei is hiánytalanok. Parkolásunkat a Park Asist-rendszer, négy kamera és a kijelzőn egy virtuális felülnézet, utánfutós tolatásban meg vontatmányasszisztens segíti. Sávtartó rendszerünk igen jól működik, aktív kormányzással a sáv közepén tartja az autót, radarjaink holttérfigyelő rendszerrel jelzik a körülöttünk lévő akadályokat. Tempomatja adaptív, a rögzítőfék elektromos.

Összkerékmeghajtása automatikusan kapcsolja a hátsó kerekeket az igénybevétel szerint. Alaphelyzetben jó útviszonyok mellet az elsőkerék-meghajtás dominál. Menettulajdonságait 6 fokozatban tudjuk állítani a kijelzőn, Eco, Komfort, Normál, Sport, Individual, Snow állásokban. A programállásokban az adaptív lengéscsillapítással (DCC), a kormányszervó erejével, összkerékhajtással és a kipörgésgátló erősségével igazodik az út-, a terep- és az időjárási viszonyokhoz. DSG váltója nagyon gyorsan reagál a gázadásokra, betaposva is gyorsan visszakapcsol, de kézi léptetéssel is tudjuk a fokozatokat váltani.

skoda

Jól igazodik az út-, a terep- és az időjárási viszonyokhoz

És akkor térjünk vissza ahhoz a bizonyos Simply Clever-csomaghoz, amivel a Skoda mérnökei kápráztatják el a tulajdonosokat, az első felfedezőket.

A Kodiaqban a két első ajtóban 1-1 esernyő rejtőzik, ami igen jól jön, ha hirtelen zivatar kap el minket és ki kell szállni. A hátsó ajtókon napfényroló, elektromosan becsukható-nyitható vonóhorog, láblengetésre nyíló hátsóajtó, és egy igazán különleges élvédő az ajtókon, ami csak akkor simul az élekre, ha az ajtók nyitva vannak, becsukott állapotban az élvédők is becsukódnak, és nem rontják el a Kodiaq robusztus vonalainak kellemes összhangját. Napfénytetőnk még tágabbra nyitja a Kodiaq kényelmes, nagy utasterét.

skoda

A robusztus vonalak kellemes összhangját semmi sem töri meg

Tehát hölgyek és urak! Romboljuk le a Skoda név hallatán az előítéleteinket, ugyanis a Skoda Kodiaq nem utolérte a kategóriatársait, hanem lassan a kategóriatársaknak kell a Skodához felnőnie!

A képgaléria megnyitásához kattintson a képre:

Skoda Kodiaq-adatok:

Ára felszereltségtől függően: 9.813.000-től 12.104.750 forintig. (2018. szeptemberi adat.)

Modell (a felsorolás nem teljes, csak tájékoztató) Kw/LE Fogyasztás Szén-dioxid-kibocsátás
Ambition Kodiaq Ambition 2.0 TSI 4x4 DSG NS73RZ34
7 fokozatú
132 (180) 7.4 l 170 g/km
Kodiaq Ambition 2.0 TDI 4x4 DSG SCR NS738Z34
7 fokozatú
140 (190) 5.7 l 151 g/km
Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 DSG NS74RZ44 DSG váltó
7 fokozatú
132 (180) 7.4 l 170 g/km
Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG SCR NS748Z44 DSG
7 fokozatú
140 (190) 5.7 l 151 g/km
Kodiaq Scout 2.0 TDI 4x4 SCR NS7S5YSC
Kézi 6 fokozatú
110 (150) 5.3 l 139 g/km
Kodiaq Scout 2.0 TDI 4x4 DSG SCR NS7S8ZSC DSG
7 fokozatú
140 (190) 5.7 l 150 g/km
Kodiaq SportLine 2.0 TDI 4x4 SCR NS735YSL
Kézi 6 fokozatú
110 (150) 5.3 l 139 g/km
Kodiaq SportLine 2.0 TDI 4x4 DSG SCR NS738ZSL
7 fokozatú
140 (190) 5.7 l 150 g/km

A fotók a szerző felvételei.