Látványos visszatérés jellemezte az idei szezont az Egyesült Államok csendes-óceáni északnyugati térségében, ahol a körteágazat 78 százalékos éves növekedést ért el. Az USA Pears friss jelentése szerint 2025-ben 19 millió láda friss körtét szállítottak a piacra, ami nemcsak a tavalyi gyenge szezon után jelent áttörést, hanem új lendületet adhat az ünnepi promócióknak is.



Az oregoni és washingtoni termelők, akik az Egyesült Államok friss körtekínálatának mintegy 88 százalékát adják, kiemelkedően teljesítettek idén. A termelők részéről érkező elkötelezettség, valamint az USA Pears szervezet összehangolt munkája meghozta gyümölcsét: nemcsak a mennyiségek, de a fajták teljesítménye is kedvezően alakult.

Bosc körte – az új szezon sztárja

A különböző körtefajták közül a Bosc bizonyult a szezon abszolút nyertesének: termelése több mint 250 százalékkal emelkedett az előző évhez képest.

A Bosc karakteres, fahéjbarna héjával és hosszúkás formájával már első pillantásra is megkülönböztethető, de igazi előnyét a konyhában mutatja meg: hőkezelés után is megtartja formáját és textúráját, így ideális választás ünnepi süteményekhez, kompótokhoz vagy sós ételekhez is.

A tíz forgalmazott körtefajta közül több is kimagasló teljesítményt mutatott, de a Bosc körte megerősödése különösen biztató a gasztronómiai és kiskereskedelmi szektor számára. A fokozódó érdeklődés nem véletlen: a vásárlók egyre tudatosabban keresik azokat a gyümölcsöket, amelyek nemcsak ízletesek, de egészségügyi szempontból is előnyösek.


korte

Fotó: Shutterstock

Fókuszban a rosttartalom – egészségtudatos fogyasztókra szabva

Az USA Pears idei kommunikációs stratégiájában központi szerepet kap a körte rosttartalma.

Egy közepes méretű körte nagyjából hat gramm élelmi rostot tartalmaz, ami a napi ajánlott bevitel több mint ötödét fedezi.

Ez különösen fontos azok számára, akik az emésztést segítő, természetes ételeket részesítik előnyben – nem véletlen, hogy az IFIC friss felmérése szerint az amerikai fogyasztók 28 százalékának ez kulcsfontosságú szempont egy nassolnivaló kiválasztásánál.

A márka nemcsak a termék népszerűsítésére, hanem az edukációra is nagy hangsúlyt fektet. A fiatalabb generációk elérését célzó digitális kampányok – közösségi média, streaming platformok, oktató videók – mind azt szolgálják, hogy a körte egy újfajta, élvezetes, de egészséges életmód részévé váljon.

Bővülő termőterület, ünnepi jelenlét

A kedvező időjárás, a termesztési technológiák fejlődése és a növekvő kereslet is hozzájárult ahhoz, hogy a körteültetvények nagysága az USA északnyugati részén elérje a 41 000 hektárt – ez két százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.


A terményt idén különleges módon is ünneplik: a körte világnap alkalmából december 6-án New Yorkban nagyszabású termékkiállításra kerül sor, ahol a bőséges 2025-ös termést helyi és országos médiumok jelenlétében mutatják be.

A körte tehát visszatért – sőt, a Bosc fajtával az élén egyenesen új fejezetet nyit az amerikai gyümölcstermesztés történetében.

Forrás: freshfruitportal.com

Indexkép: illusztráció/Shutterstock